IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вижте как Tesla Model 3 изгоря след удар в предмет на пътя

Инцидентът отново повдига въпроса за безопасността на електромобилите (ВИДЕО)

Tesla Model 3 от 2022 г. се запали и напълно изгоря в Нюарк (Ню Джърси), като снимки и видео от инцидента беше публикувано в социалните мрежи и в YouTube. Подробности за инцидента станаха ясни малко по-късно и това отново повдигна въпроси за безопасността на електрическите преводни средства.


Tesla пожар


Шофьорът разкри, че е ударил предмет на пътното платно малко преди автомобилът да започне да показва предупреждения, че има проблем. След това той отбива встрани от пътя и уведомява властите за инцидента, като напуска колата заедно с пътниците в нея. Малко по-късно батерията започва да пуши и в крайна сметка избухва в пламъци.

Подобни инциденти имаше преди време с Model S, която накара Националната администрация за безопасност на движението да започне разследване. В крайна сметка Tesla реши проблема, като добави титаниева плоча и алуминиев дефлектор под колата за по-добра защита. Това проработи и пожарите с Model S след удар в отломка на пътя намаляха.


Tesla пожар


Към момента Tesla е продала над 4 млн бройки от Model 3 и Model Y в световен мащаб и подобни пожари са рядкост, така че може да се предположи, че това е изолиран инцидент. В случая отломките са ударили Model 3 точно на правилното място, за да проникнат в батерията.

Трябва да се отбележи, че подобни неща се случват не само с коли на Tesla, но и с модели на други производители. През миналата година беше регистриран инцидент с китайската Xpeng P7, която изгоря напълно, след като батерията пострада след удар с отломки на пътя.



В случая с Model 3 обаче отново се видя колко трудно се гасят запалили се електромобили. Пожарникарите на няколко пъти потушават пламъците, като колата започва да пуши, но малко след това пламва отново. Подобно нещо не се случва при автомобилите с конвенционални двигатели.

При колите на ток обаче клетките на литиево-йонните батерии започват да се самонагряват, създавайки кислород. Съответно, батерията продължава да се запалва отново и отново, след като е била загасена, докато накрая не остане нищо, което да гори.


Tesla пожар
Така изглеждат клетките на батерията на Tesla след пожара. 

Статистиката сочи, че вероятността електрическите превозни средства да се запалят е много по-малка спрямо автомобилите с ДВГ. Националната агенция за противопожарна защита на САЩ съобщава, че всяка година има около 170 000 автомобилни пожара. На всеки 100 000 електрически превозни средства се падат около двадесет и пет пожара годишно. За същите 100 000 превозни средства с вътрешно горене има 1530 пожара годишно. Това означава, че на превозните средства с вътрешно горене се падат поне 61 пъти повече пожари в сравнение с електромобилите.


0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анти тролей ( преди 8 месеца )
    на превозните средства с вътрешно горене се падат поне 61 пъти повече пожари в сравнение с електромобилите. Само, че тролейте-коли ги произвеждат от оня ден, а при ДВГ имаме 100 годишно неспирно производство. та 61 пъти повече на 100 години разлика значи, че електромобилите имат по-голяма вероятност да се запалят. Дори и да няма адекватна статистика или адекватна разлика в периодите отново ясно излиза ,че тролейте се запалват повече. Не говорете глупости !
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    viny ( преди 11 месеца )
    Да се запали вероятността е еднаква, виж да го огасят вероятността при миксерите е нулева :)
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Голф VI Вариант ( преди 1 година )
    Не , че нещо , ама при последното ми прекосяване на Европа за 1 свдмица видях един горящ и 3 напълни изгорели автомобила (без да броя 2 ТИР-а в Румъния напълно със ремаркетата) и ТЕ НЕ бяха електрически.Вероятността да се запали и изгори е еднакво вероятна при всички видове автомобили. Просто е до късмет
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    бъстърчо да си направи канал в тубата и собствена медия много информиран да питам коя прана е о вкусна тази приготвена на индукционен котлон или на бавен огън от дърва
  • #24
    7 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    Отварям любимия си сайт за вицове и хоп - любимия ми шут MythBusterчо,пак му свалили усмирителната риза!Шмат ко!В статистиката на пожари при ДВГ влизат всяка пушила от купето или двигателя!В статистиката на електричките такива случаи няма, щото пламни ли,изгаря цялото!В тия 61 пъти повече "пожари" имаш ли идея колко са тотал щета и колко в следствие на катастрофа?!Дали при по-голям % електрички на пътя,респективно повече инциденти с такива,% пожари ще се запази като сега,а?!?Ай легай теоретичко!
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    тиха нощ свята нощ за всички ватманиhttps://instagram.com/p/CxIs2quIrAe/
  • #22
    4 rate up comment 8 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ти сериозен ли си гостенино? Наистина ли мислиш, че за захранване на дисплея на една Тесла се използват повече кабели, отколкото до десетките ти копчета по таблото, вратите И къде ли не? Наистина ли смяташ, че при 250 kW зареждане тока по кабелите на 800 v батерия е по-голям, отколкото на 5 киловата стартер на лек автомобил? Наистина ли мислиш, че 800 v кабел ще се запали по-лесно, отколкото някое от стотиците тънки кабелчета които ти влизат във вратата например или ходят до бутоните по таблото
  • #21
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    На електрокара има повече кабели отколкото на една бензинка.Напрежение 400 или 800 волта ,срещу 12 волта.Накрая една бомба под формата на батерия,която се самозапалва при разхерметизиране.
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 17: "СИЧКИ пожари при ДВГ са в резултат от заграяване на нещо, което не трябва да се загрвява.." Пълни щуротии. В 99% причината е късо съединение по 12 волтовата верига причинено от стареене на изолациите.
  • #19
    4 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 17. Прав си, че при ДВГ има много неща, които могат да се запалят и ще е интересно заедно със запалимите батерии да забранят и запалимите течности в автомобилите. Ще стане весело!