IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вижте как Tesla Model 3 изгоря след удар в предмет на пътя

Инцидентът отново повдига въпроса за безопасността на електромобилите (ВИДЕО)

Tesla Model 3 от 2022 г. се запали и напълно изгоря в Нюарк (Ню Джърси), като снимки и видео от инцидента беше публикувано в социалните мрежи и в YouTube. Подробности за инцидента станаха ясни малко по-късно и това отново повдигна въпроси за безопасността на електрическите преводни средства.


Tesla пожар


Шофьорът разкри, че е ударил предмет на пътното платно малко преди автомобилът да започне да показва предупреждения, че има проблем. След това той отбива встрани от пътя и уведомява властите за инцидента, като напуска колата заедно с пътниците в нея. Малко по-късно батерията започва да пуши и в крайна сметка избухва в пламъци.

Подобни инциденти имаше преди време с Model S, която накара Националната администрация за безопасност на движението да започне разследване. В крайна сметка Tesla реши проблема, като добави титаниева плоча и алуминиев дефлектор под колата за по-добра защита. Това проработи и пожарите с Model S след удар в отломка на пътя намаляха.


Tesla пожар


Към момента Tesla е продала над 4 млн бройки от Model 3 и Model Y в световен мащаб и подобни пожари са рядкост, така че може да се предположи, че това е изолиран инцидент. В случая отломките са ударили Model 3 точно на правилното място, за да проникнат в батерията.

Трябва да се отбележи, че подобни неща се случват не само с коли на Tesla, но и с модели на други производители. През миналата година беше регистриран инцидент с китайската Xpeng P7, която изгоря напълно, след като батерията пострада след удар с отломки на пътя.



В случая с Model 3 обаче отново се видя колко трудно се гасят запалили се електромобили. Пожарникарите на няколко пъти потушават пламъците, като колата започва да пуши, но малко след това пламва отново. Подобно нещо не се случва при автомобилите с конвенционални двигатели.

При колите на ток обаче клетките на литиево-йонните батерии започват да се самонагряват, създавайки кислород. Съответно, батерията продължава да се запалва отново и отново, след като е била загасена, докато накрая не остане нищо, което да гори.


Tesla пожар
Така изглеждат клетките на батерията на Tesla след пожара. 

Статистиката сочи, че вероятността електрическите превозни средства да се запалят е много по-малка спрямо автомобилите с ДВГ. Националната агенция за противопожарна защита на САЩ съобщава, че всяка година има около 170 000 автомобилни пожара. На всеки 100 000 електрически превозни средства се падат около двадесет и пет пожара годишно. За същите 100 000 превозни средства с вътрешно горене има 1530 пожара годишно. Това означава, че на превозните средства с вътрешно горене се падат поне 61 пъти повече пожари в сравнение с електромобилите.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    Вярно е дето казва гост - само на S се палели... и то само най-старите :)
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    отново повдига въпроса за безопасността... то такъв въпрос няма :D всичко е ясно :)
  • #6
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Тесла 3 е с батерии,които не се запалват казва нашия експерт таралеслю.
  • #5
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 7 месеца )
    Палят се 30-годишните неподдържани таралясници. Пряко сравнение с електромобилите, сред които най-старите са едва на 10 години си е чисто безумие.
  • #4
    8 rate up comment 5 rate down comment
    хаха ( преди 7 месеца )
    Красота. Това е бъдещето.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 7 месеца )
    Ясно е, че много по-рядко се палят, но и много по-трудно се гасят електричките, ама... тия хамериканци какви ДВГ-та карат, честно? 1530 на 100 000 значи 15 коли от всеки 1000 се палят всяка година, между 1 и 2 от всеки 100, WTН?!?!?
  • #2
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Реално ( преди 7 месеца )
    По пътищата в Щатите се търкалят перални, миялни, инструменти, чукове, пикапите ръсят на поразия. Пластмасовият резервоар под задните седалки не само, че е по-опасен, ами като се пробие и изтече мaзгата, после повлича маса народ във верижна катастрофа. Теслата поне мига и пуши и имаш достатъчно време да отбиеш и да слезеш. И не остава хлъзгава диря да се натресат и други.
  • #1
    3 rate up comment 10 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Цифрите нямат нищо общо с ВЯРАТА, че електромобилите са пожароопасни, а бензиновите и дизелови автомобили рядко се палят и това става само в България защото караме 20-годишни автомобили. Който и да попитате, ще ви каже, че от години е шофьор и досега не му се е запалил нито един автомобил. И аз съм сменил десетки автомобили и никой не е изгорял.