IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилът на Xiaomi - 2,78 секунди от 0 до 100 км/ч и 800 км пробег

Електрическият седан SU7 ще получи специална система за управление

Производителят на смартфони Xiaomi официално представи първата си кола - електрическия седан SU7. Неговата най-мощната версия ще ускорява от до 100 км/ч само за 2,78 секунди. Освен това, моделът е оборудват с огромен брой технологии, чието внедряване трябва да гарантира място на Xiaomi сред лидерите в световната автомобилна индустрия.


Xiaomi  SU7


Размерите на седана са дължина 4997 мм, широчина - 1963 мм и височина - 1440 мм, като разстоянието между двете оси е 3000 мм. Топ-версията на седана се задвижва от два електромотора със съвкупна мощност от 673 к.с. и 838 Нм, като максималната скорост е 265 км/ч. Базовият вариант има един електрически двигател с 299 к.с., като тук ускорението до 100 км/ч е 5,28 секунди.

Благодарение на батерията с капацитет 101 кВт/ч и аеродинамичен коефициент на съпротивление от само 0,195 (във версията без лидар на покрива), новият електромобил ще измине до 800 км с едно зареждане, докато за базовата версия са посочени 668 км.

Серийният SU7 ще получи четири модификации, които ще се различават по мощност и пробег в зависимост от батерията и моторите. Минималният обхват ще е 628 км, като при бързо зареждане само за 15 минути ще могат да се добавят 510 км.


Xiaomi  SU7


В кабината на седана ще има 7,1-инчов инструментален панел и 16,1-инчов централен дисплей, както и 56-инчова видима диагонална проекция върху предното стъкло. Медийните възможности ще се контролират от процесора Qualcomm 8295 и най-новата операционна система Xiaomi, която беше една от технологиите, представени заедно с електрическия автомобил.

Производителят твърди, че новата операционна система ще се превърне в пълноценна екосистема за всички устройства на Xiaomi. Тя, например, ще осигури безпроблемна интеграция на джаджи в медийното пространство на електрически автомобил, което ще позволи използването на преносими таблети като екрани за пътниците отзад. Въпреки развитите медийни възможности, интериорът на електрическия автомобил запазва физическите бутони и превключватели.

Xiaomi разработи цяло семейство електрически двигатели, които имат ефективност над 98%. Обявени са няколко опции за мощност, започващи от 299 к.с. и 400 Нм до 578 к.с. и 635 Нм. Обещават се високотехнологични батерии с подобрена защита и висока ефективност на работа - когато са интегрирани в новата платформа, те на теория могат да осигурят пробег до 1260 километра.


Xiaomi  SU7


Компанията ще използва използва технология за леене под налягане за големи части в производството на електрически автомобили, за които е разработила 9100-тонна преса (тази цифра е рекорд). Този подход ще опрости производството, ще намали цената му и ще увеличи скоростта.

Освен това, Xiaomi е готов със собствена автономна система за управление, чийто хардуерен комплекс ще се състои от лидар, 11 камери с висока разделителна способност и една и половина дузина радари. Информацията от тях ще се обработва веднага от два чипа Nvidia Drive с производителност до 508 TOPS.

Първите бройки от Xiaomi SU7 ще се появят в официалните шоуруми на марката през първото тримесечие на следващата година, но цените все още не са обявени. Компанията твърди, че по отношение на управлението електрическият автомобил ще бъде сравним с Porsche Taycan, а по отношение на технологиите ще надмине Tesla Model S.


Още снимки на първия автомобил на Xiaomi - вижте в галерията:

​​​​​​​

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Къде са цените, предполагам поредната китайска марка която е решила, че ще продава в Гейропата на тройни цени, ама и явно успяват или не?
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Какви сто направо 300 км в час развиват с велосипедите за да ви излязат опорните точки. Те и гост и турбо ме убеждаваха че наклона на прохода Шипка бил 30% за да им излязат сметките. Без да се усетят, че за 15 км проход трябва да изкачат 4 500 м денивелация, което означава че биха се изкачили по-високо от най-високия връх в ЕС -Монблан 4800м. И по твоите нагласени опорки, трябва да се движат с 145км/ч средна скорост за да направя Тур дьо Франс 3500км за 24 часа, а не за 3 седмици.
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Тесла модел s още преди доста години измина 1078 км с 98kWh за 24 часа, което ще рече средна скорост около 40 км/ч. Можеш ли да поддържаш с велосипед тази скорост 24 часа? Дали някой кара така в реалността? Твърдо НЕ. Това може да стане само в някой глупав тест. Малко по-смислен тест, който също никой няма да направи в реалността беше изминаване на 2780 километра за 24 часа с Тесла модел 3. За разбиване на мита, че не става за дълги пътувания, разказвани от хора които карат по 150 км на седмица.
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    мхм ( преди 4 месеца )
    Със 100квтч наистина ще измине 800км с такава скорост че ще ги изминеш с велосипед по бързо
  • #2
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Колкото и впчатляващо да звучи разход от 12/100 квтч ми е доста съмнителен за този 2т+ толуп. Разни лагерни колички като Е-208 са с подобен разход, а са наполовина като размер и кг.
  • #1
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Да се надяваме, че колата няма да се бриква безвъзвратно както и телефоните им!