Световете на смартфоните и автомобилите се сблъскват, като нарастващата взаимна интеграция между софтуер, функции и свързаност проличава ясно при подготвяните „умни“ превозни средства, които се очаква да се появят на пазара през следващите години..
Най-сложните операционни системи, които използваме на нашите смартфони и таблети, вече са интегрирани в серийните автомобили и бързото развитие на електрическите коли ни доближава все повече до софтуерно дефинираните превозни средства (SDV).
Нов доклад на Boston Consulting Group очертава значимостта на феномена, който може да се развие като стойност до над 650 млрд. долара в рамките на автомобилната индустрия до 2030 г. (т.е. от 15% до 20% от общата стойност на сектора).
Това означава епохална промяна в автомобила, който вече не е просто превозно средство, а се превръща в динамична и адаптивна платформа, която се актуализира онлайн, управлява се главно от софтуер и може да добавя нови функции и характеристики според нуждите на клиента.
Промяна в парадигмата, която тласка много производители на смартфони, високотехнологични компании, доставчици на онлайн услуги и производители на микрочипове и компютри да стартират проекти за интелигентни автомобили, особено такива, задвижвани изцяло чрез електричество и plug-in хибридни системи.
Тук може да проследите кои гиганти в областта на електрониката и информационните технологии планират да правят автомобили или вече са навлезли в този сектор.
Какви автомобили подготвят технологичните компании (ГАЛЕРИЯ):
Пионерът тук е Huawei - китайската мултинационална компания, специализирана в проектирането и производството на смартфони, таблети, смарт телевизори, мобилни мрежи, слънчеви панели и други електронни устройства - която разширява дейността си до инсталиране на операционни системи в автомобили.
Сред различните споразумения и съвместни предприятия, които Huawei е обособила в Китай, могат да се споменат няколко, които се отнасят до инсталирането на операционната ѝ система ArmonyOS , функцията за автономно шофиране Huawei 2.0 и системата за свързване Huawei HiCar, подобна на Apple CarPlay.
Най-важният ангажимент със сигурност е този, който доведе до раждането на марката Aito , основана през 2021 г. със Seres и придобита изцяло от Huawei през 2023 г. На практика това е първата марка, която произвежда автомобили под изключителния контрол на голям производител на смартфони .
Трите модела, произвеждани в момента, представляват електромобили и plug-in хибриди: Aito M5, Aito M7 и Aito M9.
Сред другите сътрудничества на Huawei изпъкват това с JAC относно новия SUV на марката QX PHEV, в допълнение към доставката на компоненти за Denza N7, за марката Luxeed, създадена с Chery, и др.