Световете на смартфоните и автомобилите се сблъскват, като нарастващата взаимна интеграция между софтуер, функции и свързаност проличава ясно при подготвяните „умни“ превозни средства, които се очаква да се появят на пазара през следващите години..
Най-сложните операционни системи, които използваме на нашите смартфони и таблети, вече са интегрирани в серийните автомобили и бързото развитие на електрическите коли ни доближава все повече до софтуерно дефинираните превозни средства (SDV).
Нов доклад на Boston Consulting Group очертава значимостта на феномена, който може да се развие като стойност до над 650 млрд. долара в рамките на автомобилната индустрия до 2030 г. (т.е. от 15% до 20% от общата стойност на сектора).
Това означава епохална промяна в автомобила, който вече не е просто превозно средство, а се превръща в динамична и адаптивна платформа, която се актуализира онлайн, управлява се главно от софтуер и може да добавя нови функции и характеристики според нуждите на клиента.
Промяна в парадигмата, която тласка много производители на смартфони, високотехнологични компании, доставчици на онлайн услуги и производители на микрочипове и компютри да стартират проекти за интелигентни автомобили, особено такива, задвижвани изцяло чрез електричество и plug-in хибридни системи.
Тук може да проследите кои гиганти в областта на електрониката и информационните технологии планират да правят автомобили или вече са навлезли в този сектор.
Какви автомобили подготвят технологичните компании (ГАЛЕРИЯ):
Тази телекомуникационна компания и основен аутсорсинг партньор на Apple също навлиза в автомобилния сектор, разширявайки операциите си отвъд сглобяването на смартфони за американския технологичен гигант.
Foxconn вече пусна собствена марка автомобили. Става въпрос за Foxtron , автомобилната марка на Foxconn, която в момента представя само концепции, без да стартира серийно производство.
На Foxtron обаче вече е поверено изграждането на Luxgen n7, електрическият SUV, който също е първият плод на съвместното предприятие между Foxconn и Yulon Motor.
В действителност Foxconn гледа дори по-далеч и вече мисли да произвежда икономичен електрически триколесен автомобил чрез нови фабрики в Индия или Тайланд. Поради тази причина през 2021 г. тя създаде консорциума Mobility in Harmony (MIH), който има над 2600 доставчици и се стреми да създаде отворена платформа за автомобили, захранвани изцяло с батерии.