IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Край! Германия окончателно спря субсидиите за електромобили

Берлин е пръснал 10 милиарда евро, за да налага колите на ток, изпълнил е 14% от целите си

Германия ще прекрати предсрочно програмата за субсидиране на електрически автомобили, обяви официално икономическото министерство във федералната република. От началото на субсидирането през 2016 до момента страната е пръснала над 10 милиарда евро, за да подтикне гражданите си да преминат на електрическо задвижване. Програмата обаче даде път на много злоупотреби, а сега нуждата от съкращаване на разходите в бюджета за 2024 окончателно слага точка на щедрите помощи.
   
   
Олаф Шолц, Германия, електромобили
Канцлерът Олаф Шолц обеща подкрепа на автомобилните производители по време на автосалона в Мюнхен тази есен, но след решението на Конституционния съд не може да изпълни обещанието си
   
    
Правителството на Олаф Шолц се надяваше да закърпи дупките в бюджета си за електромобили и други зелени инициативи, като използва 60 милиарда евро, заделени за справяне с пандемията и останали неизразходвани. Германският Конституционен съд обаче обяви това за противоконституционно.

Допреди решението на съда Шолц смяташе да остави субсидията за електромобили до края на 2024 година. Онези, които са кандидатствали и са били одобрени до миналия петък, ще си получат парите, но от днес приемането на нови кандидатури по програмата е преустановено.

По програмата, приета още по времето на Ангела Меркел, чистите електромобили и колите с водородни горивни клетки се спонсорираха с по 9000 евро, а плъг-ин хибридите - с по 6 750 евро. Ако цената им надхвърля 40 000 евро, субсидията се намаляваше съответно на 7500 евро за електромобил и 5625 евро за хибрид.
  
   
Германия, електромобили
Похарчените от 2016 година насам над 10 милиарда евро са докарали броя на електромобилите по германските пътища до 2.1 милиона - по-малко от една шеста от планираното
   
   
Решението за спиране на субсидиите предизвика доста гневни реакции. "Конкурентността на автомобилните ни производители сега ще бъде жестоко увредена", писа анализаторът Фердинанд Дуденхьофер. Според в. Handelsblatt сега обявената цел от 15 милиона електромобила по улиците до 2030 изглежда неизпълнима. "Тази цел беше смятана досега за силно нереалистична. Сега е напълно илюзорна", писа изданието. В момента електромобилите в Германия са около 2.1 милиона, или около 14% от планираното.
  
    

 

0 от 500
  • #82
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    ...Тя може да бъде изградена много по-бързо, отколкото да се произведат достатъчно електромобили...Понеже гледам че си хлъзгав и се измъкваш от конкретика ще ти задам лесен въпрос.Какви са техническите недостатъци дори на днешните електромобили, различни от цена и зарядна инфраструктура?И цената и инфраструктурата са въпрос на време и са дълъг процес, а не еднократно действие. Те са само временна пречка.Виждаш ли други пречки за замяната на ДВГ на по-голямата част от автомобилите с електродвигат
  • #81
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    А ти стоиш ли си зад думите, че по някакъв начин съм си променил мнението през последните седмици? Да ми припомниш кога не съм твърдял тези неща? Как съм се извъртял и с кое от тях не си съгласен? Направо копирам оттам откъдето не ми отговори. MythBuster ( преди 23 часа )Хибридите и водородът никога не са имали бъдеще. В тях вярват само технически неграмотни хора....MythBuster ( преди 23 часа )Повечето недостатъци вече не са на електромобилите, а на зарядната инфраструктура. Тя може да бъде ...
  • #80
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Абсолютно ненужни дотации с никакви реални ползи. Въпреки зеления безумен натиск се усетиха.
  • #79
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    използваните методите - BOS и EAF. При метода BOS към разтопеното желязо в конвертор се добавя рециклиран скрап. При високи температури се пропуска кислород през метала, което намалява съдържанието на въглерод между 0 и 1,5%.При метода EAF, от друга страна, рециклираните стоманени отпадъци се подхранват чрез използване на електрически дъги с висока мощност (температури до 1650 C), за да се стопи метала и да се превърне в висококачествена стомана.
  • #78
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Аз продължавам да си стоя зад моите :MythBuster ( преди 1 месец )Модерното производство на стомана може да се раздели на шест стъпки:Изработка на желязо: Суровите материали желязна руда, кокс и вар се разтопяват в доменни пещи. Полученото разтопено желязо - наричано още "горещ метал" - все още съдържа 4-4,5% въглерод и други примеси, които го правят крехко....2.Първично производство на стомана: Основните начини за производство на стомана се различават в зависимост от използваните методите - BO ...
  • #77
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Питай ги дали си стоят зад думите? Турбо ( преди 1 месец )Стоманата е желязо въглеродна сплав.БЕЗ ВЪГЛИЩА НЯМА ПРОИЗВОДСТВО НА СТОМАНА....Турбо ( преди 1 месец )Стомана претопена с електроенергия от перки и фотоволтаици,смешници....Гост ( преди 1 месец )Без въглерод няма стомана.Това е статия за зеленясали мозъци. ...Гост ( преди 1 месец )Стомана се произвежда от ЖЕЛЯЗНА РУДА С ВИСОКО СЪДЪРЖАНИЕ НА ВЪГЛЕРОД?Ти измисли нова металургия,бе гений. ...
  • #76
    2 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 10 месеца )
    ***,Турбо и Гост казаха едно и също.Стоманата се произвежда от ч у г у н.Другото са твои измислици.
  • #75
    1 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 10 месеца )
    ***,има ли разлика между желязо и желязна сплав?Извъртането не ти помага, повече ти влиза.
  • #74
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Както виждаш боравя с цитати и това кой се припознава в тях е показателно! Някой от нас лъже нагло и безцеремонно, но като му зададеш въпрос за факти не отговаря което е много добре е описано в Уикипедия откъдето цитирах. Никога не си стои зад думите. Още не си ми отговорил кое точно мнение аз си промених за последните седмици, въпреки че ти дадох няколко твърдения предишната статия? Май няма промяна, а? Винаги съм ги твърдял тези неща!
  • #73
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Хайде да видим сега дали и ти ще се извъртиш "Стомана се произвежда само от ч у г у н" в онази същата тема, твърдя че другия начин за производство на стомана е чрез разтопяване и рециклиране на вече произведена стомана, като това може да стане с зелена енергия в електродъгови пещи. Прав ли съм или не съм бил? Както виждаш, аз си стоя зад думите. Това не е ли ЛЪЖА "Гост ( преди 3 часа )...стомана произведена от желязна РУДА С ВИСОКО СЪДЪРЖАНИЕ НА ВЪГЛЕРОД да припомним.." Гост отговори ли?