IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още 300 електрически таксита тръгват по улиците на София

Една от най-големите компании разширява автопарка си с нови Kia e-Niro

Броят на електрическите таксита в София се увеличава сериозно, след като една от най-големите компании за предлагане на такава услуга се сдоби с още 300 коли, задвижвани изцяло на ток. Първата част от новите Kia е-Niro - 30 на брой, вече са доставени, а останалите автомобили от същия модел поетапно ще навлязат в автопарка на превозвача.


Kia e-Niro


Kia e-Niro е оборудвано с батерия с капацитет 64.8 кВт/ч, която гарантира пробег от 460 км с едно зареждане. Освен че напълно препокрива възможностите на автомобил с ДВГ, e-Niro предлага най-голямото вътрешно пространство за клиентите на транспортни услуги с електромобил, като обемът на багажника е 475 литра.

Корейският модел е оборудван с най-съвременни технологии за сигурност, включително камера за движение на заден ход, FCA, ABS, ESC, HAC, MCB (Multi Collision Brake), LKA (Lane Keeping Assist), „Battery saver" - система предпазваща акумулатора, круиз-контрол, ограничител на скоростта и др.

Освен, че увеличава екологичния си автопарк, таксиметровата компания инсталира и нови 3 зарядни станции, което обособи паркинга на компанията в локацията с най-много подобни станции в града. Зарядните станции Hypercharger 50 kW DC имат по 2 CCS конектора, което дава възможност за зареждане на 6 електромобила едновременно. Станциите са включени в иновативна платформа за зареждане на електрически превозни средства – Kia Hypercharge.


0 от 500
  • #16
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Георги ( преди 5 месеца )
    Това са летни коли не стават за таксиметров автомобил при тежки условия
  • #15
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до 10 ( преди 5 месеца )
    Те съществуват от 7-8 години, пък не са фалирали. Дори периодично добавят съществени бройки коли. Само абонамент в София за синя зона е към 350 лв/м. За 5 г. лизинг, това са спестени 21 000 лв. От гориво спестяват сигурно още толкова, плюс поне 700 лв. на година от обслужване. Ти на Дачията колко пъти в годината сменяш маслото?
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    9, те започват от 93 за базовия модел без термопопмпа. Предполагам, че са им ги докарали на 85 000. Цифрата е сериозна, ама няма алтернатива. Всичко останало е 10 бона надолу, но са малки коли - пежо 208, корса.. Дачиите не стават. задните им седалки са трагедия. А как ще се отдават, че да излезе сметката не знам. Гаранцията им ще падне на втората година.
  • #13
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Най-вероятно държавата или ЕС ги субсидира яко да взимат електрички плюс някаква огромна отстъпка от Киа поне 30%-40% вероятно понеже тези новите Ниро-та са непродаваеми и явно са им залежали месеци наред.
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Бакшиша ( преди 5 месеца )
    До 11.Двама сме,караме Дачията двамата с брата. Единия слиза,другия се качва.Кога ще я зареждаме тая електричка?
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 месеца )
    #10, аз на такси се качвам, след като съм изчерпал всички възможности с друг вид транспорт. Много яко, че пуснаха и нощните линии - след фирменото парти миналата седмица си се качих на рейса и не рискувах. А пък Дачия - не, мерси, ако имам избор - никога! Та затова не смогваш. Първо трябва да сте трима и тая кола да върти 24/7, и второ - не дачия. А електричката все още можеш да я зареждаш без пари, а ако си е лично твоя и си имаш гараж, докато не работиш, еле пък нощна - 15 ст/kWh, смятаай!
  • #10
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Бакшиша ( преди 5 месеца )
    Тези ще фалират само за една година.Как се избива цената на такси за 100000 лева?Едвам смогвам с лизинга на Дачия.
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 месеца )
    Oтделно, ако си имат в базата достатъчно зарядни и си направят фотоволтаици, ще им излиза буквално без пари. А и в един по-идиличен свят си представям по стоянките за таксита зарядни станции (които един ден ща са и безжични), та в по-ненатоварените периоди колите и ще си зареждат. Няма и смяна на масла и филтри и почти никаква друга поддръжка. Със сигурност заради голямата бройка (и едва ли високото оборудване) са си изкарали доста прилична отстъпка и цената вероятно е доста по-надолу от 100К.
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 месеца )
    В София досега нямаше много електрически таксита, но нито са било 0, нито 1. Има си, просто единични бройки тук-там - няколко тесли, Zoe-та съм виждал, Niro, Kona, да кажем, че са няколко десетки бройки общо, но това е първата сериозна поръчка и е супер, защото батериите вече са големи, шишо-бакшишо няма нужда да се мъчи лятото на жега, зимата на студ - пуска си климатика на колкото му е кеф, това не бръмчи и не пуши...
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За такси електрическите коли са супер. Проблемът е с ремонтите. Иначе и аз съм си мислил да купя 2-3 ел. коли за такси, естествено не от 100 бона, но просто няма шанс при нужда да бъдат ремонтирани за ден-два. Със сигурност ще стане грешка и трябва да отпиша кола поне за месец, може и повече. Тия като купуват 300 коли ще имат буфер да имат 5 в бокса за колкото е необходимо, но за малък бизнес не става.