Годините преди Втората световна война са уникално време за автомобилното производство. Светът се тресе от въздействието на Голямата депресия, но нова вълна от богати хора иска да се изяви с най-модерното технологично постижение - автомобила.
Функционалните тенденции в дизайна от 20-те години на миналия век вече не са достатъчни и началото на следващото десетилетие дава пространство за по-грандиозни, по-авангардни дизайни, вдъхновени от всичко - от изкуството до архитектурата. Това обхваща не само най-добрите луксозни автомобили на Англия и Америка, но и екзотични, необичайни превозни средства, произвеждани от френски автомобилни компании, и автомобилите с висока производителност, които индустриална Германия бълва.
Този период на стилистични иновации внезапно прекъсва с избухването на Втората световна война, която принуждава много марки да прекратят изцяло производството на леки автомобили и сериозно затруднява производството на други. Ще отнеме много години на автомобилната индустрия да си стъпи на краката, след като мирът е възстановен, но колите от 30-те години остават особено привлекателни за най-богатите и влиятелни колекционери в света. Ето 15 от най-добрите дизайни от тази златна ера.
Най-красивите автомобили, създадени преди Втората световна война (ГАЛЕРИЯ):
Представен през 1929 г. като заместител на оригиналния Phantom, Phantom II включва итеративни механични подобрения, както и промени в стила. През 20-те години се появяват редица забележителни конкуренти като Daimler и Lanchester и така Хенри Ройс проектира автомобила специално, за да утвърди отново мястото на компанията начело в областта на луксозните автомобили. Това означава, че ревизираната версия на 7,7-литровия шестцилиндров двигател, осигуряващ 122 конски сили, е стандартна, а преработеното шаси позволява на колата да седи по-ниско от преди, което я отличава визуално от конкуренцията.
По време на производствения цикъл са направени малко под 1700 екземпляра от автомобила, като различни одобрени фирми за модификации осигуряват индивидуално проектирана каросерия според спецификациите на всеки собственик.
Произведен е и по-мощен вариант Continental, като около 281 екземпляра са напуснали завода. Мнозина смятат Phantom II за най-добре изглеждащия модел на Rolls-Royce от преди Втората световна война, въпреки че Phantom III предлага модернизиран двигател и повече технологии, но няма същия силует на предшественика си.