Годините преди Втората световна война са уникално време за автомобилното производство. Светът се тресе от въздействието на Голямата депресия, но нова вълна от богати хора иска да се изяви с най-модерното технологично постижение - автомобила.
Функционалните тенденции в дизайна от 20-те години на миналия век вече не са достатъчни и началото на следващото десетилетие дава пространство за по-грандиозни, по-авангардни дизайни, вдъхновени от всичко - от изкуството до архитектурата. Това обхваща не само най-добрите луксозни автомобили на Англия и Америка, но и екзотични, необичайни превозни средства, произвеждани от френски автомобилни компании, и автомобилите с висока производителност, които индустриална Германия бълва.
Този период на стилистични иновации внезапно прекъсва с избухването на Втората световна война, която принуждава много марки да прекратят изцяло производството на леки автомобили и сериозно затруднява производството на други. Ще отнеме много години на автомобилната индустрия да си стъпи на краката, след като мирът е възстановен, но колите от 30-те години остават особено привлекателни за най-богатите и влиятелни колекционери в света. Ето 15 от най-добрите дизайни от тази златна ера.
Най-красивите автомобили, създадени преди Втората световна война (ГАЛЕРИЯ):
След като е спасена от фалит от Антъни Лаго в средата на 30-те години, Talbot ще отбележи своето триумфално завръщане с T150-C, състезателна версия на доказания T150. Колата е преработена за подобрена производителност, но за да покаже наистина възможността на двигателя, Лаго решава, че е необходима каросерия, която прави впечатление. Той формира партньорство с френската Figoni et Falaschi, която ще продължи да проектира друг модел в този списък, Delahaye Type 165.
Завършеният Talbot-Lago черпи силно вдъхновение от стила Art Deco, който е преобладаващ по това време, с извиващи се линии и форма, която става известна като Teardrop Coupe. Изградени си общо 16 екземпляра, всеки малко по-различен от предишния, за да се отговори на желанията на отделните собственици.
Въпреки че Teardrop Coupe е проектиран основно като луксозен пътен автомобил, един собственик решава да използва напълно неговия състезателен двигател и го включва в „24-те часа на Льо Ман“ през 1939 г.