Годините преди Втората световна война са уникално време за автомобилното производство. Светът се тресе от въздействието на Голямата депресия, но нова вълна от богати хора иска да се изяви с най-модерното технологично постижение - автомобила.
Функционалните тенденции в дизайна от 20-те години на миналия век вече не са достатъчни и началото на следващото десетилетие дава пространство за по-грандиозни, по-авангардни дизайни, вдъхновени от всичко - от изкуството до архитектурата. Това обхваща не само най-добрите луксозни автомобили на Англия и Америка, но и екзотични, необичайни превозни средства, произвеждани от френски автомобилни компании, и автомобилите с висока производителност, които индустриална Германия бълва.
Този период на стилистични иновации внезапно прекъсва с избухването на Втората световна война, която принуждава много марки да прекратят изцяло производството на леки автомобили и сериозно затруднява производството на други. Ще отнеме много години на автомобилната индустрия да си стъпи на краката, след като мирът е възстановен, но колите от 30-те години остават особено привлекателни за най-богатите и влиятелни колекционери в света. Ето 15 от най-добрите дизайни от тази златна ера.
Най-красивите автомобили, създадени преди Втората световна война (ГАЛЕРИЯ):
Освен че е един от най-ценните автомобили в света, Bugatti Type 57 SC Atlantic е и източникът на една от най-големите мистерии в автомобилната история. Произведени са четири екземпляра, но само три са оцелели до наши дни, всеки от които е известен с фамилиите на първоначалните си собственици.
Rothschild Atlantic е доставен на Виктор Ротшилд, член на клана Ротшилд, докато Holzschuh Atlantic е доставен на французина Жак Холцшух. Четвъртият и последен произведен Atlantic е Pope Atlantic, който първо бива продаден на Ар Би Поуп и сега е собственост на модния магнат Ралф Лорън.
Вторият произведен Atlantic обаче е задържан от Жан Бугати, син на Еторе, за употреба като лична кола. По време на войната Бугати премества фабричното си оборудване и останалия инвентар с влак на по-безопасно място във Франция, което е по-далеч от битките, но Atlantic така и не пристига.
Теориите за случилото се досега се оказват неубедителни, но има две, които изглеждат най-правдоподобни. Според едната колата е била скрита в новата фабрика и в крайна сметка унищожена, когато е била бомбардирана по-късно по време на войната. Според другата теория Еторе Бугати я е съхранявал на тайно място, което до днес все още не е открито.