IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota спря временно прием на поръчки за някои модели

Проблеми с доставката на компоненти все още гормозят най-големия производител в света

Японският производител Toyota спря приема на поръчки за някои модели за вътрешния пазар. Според Nikkei Asia автомобилният гигант е прибегнал до тази мярка по редица причини, включително проблеми с доставката на компоненти, с които производството се сблъсква по време на пандемията от коронавирус.


Toyota


През есента дилърите на Toyota трябваше да спрат продажбите на хечбеци Aqua, миниванове Alphard (на снимката)  и SUV Land Cruiser 300, тъй като японският производител се опасява, че няма да има време да изпълни всички поръчки.

Сред посочените причини за новото спиране е изоставането на производството от търсенето, възникнало в ковид-периода. Когато започна пандемията, Toyota, която купуваше компоненти предварително, продължи да приема поръчки за свои модели. В своя пик обаче изоставането достигна милион превозни средства.

Втората причина е промяна в модела на продажбите. Преди това представителствата на Toyota бяха разделени на четири категории, продаващи конкретни модели. От 2020 г. всяка кола може да бъде поръчана във всеки център, което доведе до наплив от поръчки за популярни модели и поредица от анулирания.

Toyota прави всичко възможно да навакса търсенето. Компанията повиши прогнозата за производство на марките Toyota и Lexus за финансовата 2023 година с 90 000 автомобила до 3,34 милиона. Продажбите също растат, но по-бавно, отколкото се очакваше. Времето за доставка също се намалява - в края на 2022 г. чакането за автомобил е било средно шест месеца, а сега е по-малко от пет месеца. Очаква се до пролетта на 2023 г. срокът да намалее до четири месеца.
 

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    днес toyota има 250 милиарда дългове, Тесла 30 милиарда Кеш в банката и никакви дългове. Toyota пак си произвежда 10 милиона годишно и вече няма и уважение, а Тесла произвежда 70 пъти повече. Tesla само за последните месеци увеличи заплатите в Германия с 4%, а в Япония заради традицията да не се увеличават заплатите, за 30 години заплатите са увеличени само с 5%. Пак заради японската традиция се наложи да въведат закон с който се забранява да работят повече от 100 часа седмично. Японци....
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Много ясно че философията на Тесла беше по-добра! Първо да дойде уважението докато работи 10 години на загуба, а toyota се беше съсредоточила върху печалбите, а после, когато вече е уважавана марка, да вдига цените за да регулира търсенето и да го регулира с предлагането, като продължи да си увеличава продажбите с 50% годишно. Крайния резултат преди 10 години - Тесла и toyotа милиарди дългове, toyota продава 10 милиона, а Тесла 30 000 /год днес toyota има 250 милиарда дългове, Тесла 30 милиарда
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Бустер, много си далеч от японската философия и особено тази на Тойота. Ти си с типичното закърняло западно мислене, че всичко е пари и печалба на всяка цена. Хайде помисли кое е правилно: Първо да натрупаш пари и после да дойде уважението или обратното?
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Нещо да кажеш за land cruiser за който се чака 4 години? И това ли е уважение към клиента за да не вдигат производствения капацитет за да не чакат клиентите толкова? Както виждаш Тесла от уважение към клиентите си увеличи четири пъти производствения капацитет за три години и вече не кара клиентите да чакат и им намаляват цените. Toyota кога ще намали цените от уважение към клиентите? Май ги увеличават, а? От уважение? Тесла никога не е търсила уважение, а само печалби! Пести от всичко!
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Тесльо, кое е по-добре за клиента: да ти продадат автомобил на по-висока цена и след 3 години да се е обезценил с допълнителни 30%, защото цената като нов междувременно е паднала с толкова, или да почакаш няколко месеца повече?" Отговорът на този въпрос беше даден още преди години, когато Тесла за една календарна година направи 14 вдигания на цените, Но въпреки това имаше хора които ги купуваха само за да ги продадат с печалба поне 10 000 долара на чакащите. Очевидно имат клиенти които не чакат
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Качеството изисква време бе тесларчо. Тойота са от компаниите, които няма да претупат работите." Да не твърдиш че пикапът на Тесла и особено камиона ще са най-качествените автомобили в индустрията?
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Ето ти резултата от "супер иновативната" ценовата политика на Тесла: "Заради ниска остатъчна стойност: Sixt вади Tesla от автопарка си"
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Тесльо, кое е по-добре за клиента: да ти продадат автомобил на по-висока цена и след 3 години да се е обезценил с допълнителни 30%, защото цената като нов междувременно е паднала с толкова, или да почакаш няколко месеца повече? В кой от двата случая ще останеш верен клиент на марката? Ще кажеш, зависи от клиента - да, но очевидно единия тип клиенти са доста по-малък брой от другия. Тойота е ясно кой тип клиенти са избрали. Затова са и най-успешния производител.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Бустера решил да си взема Тойота и се налага да чака горкия. Качеството изисква време бе тесларчо. Тойота са от компаниите, които няма да претупат работите. Може да почакаш малко, но знаеш, че получаваш продукт с отлично качество. Винаги могат да намерят заместващи елементи от алтернативни изсточници и да ти я съберат колата набързо и да ти вземат парите, но това не е тяхната стратегия. Не случайно ти дават 10 г.гаранция, защото знаят, че колата ще издържи повече без сериозни техн.проблеми.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Но най-вече toyota демонстрира уважението си като прави комплимент за високия интелект и силната връзка на феновете си с реалността със следното твърдение :"Очаква се до пролетта на 2023 г. срокът да намалее до четири месеца. " Прочети го няколко пъти за да го разбереш, защото съм сигурен че не си го видял В статията и дори в момента не можеш да разбереш за какво ти говоря!