Toyota продава част от своя дял в производителя на автомобилни компоненти Denso, за да набере пари за ускоряване на електрификацията на продуктовата си гама и за други иновации.
Това решение ще помогне на японската автомобилна група да набере около 290 млрд. йени (около 2 млрд. долара), като се има предвид актуалните цени на акциите на Denso.
Планираната продажба ще намали дела на Toyota в доставчика до 20 процента от около 24,2 процента в момента. Denso заяви, че планира да инвестира до 200 млрд. йени (1,35 млрд. долара), за да изкупи обратно голяма част от акциите. „Не искаме просто да държим активите си. Искаме да ги превърнем в живи активи, които да подхранват растежа на нашата компания“, изтъква Масахиро Ямамото, ръководителят на счетоводния отдел на Toyota.
Според японската група част от набраните средства ще бъдат насочени към разработването на технология за интелигентно шофиране и в широк набор от иновации. Ямамото не посочва конкретна дата за продажбата, добавяйки, че се очаква да се случи скоро.
Производителят на трансмисии и спирачки Aisin, част от групата на Toyota, възнамерява да продаде около 50,2 милиона акции на Denso. Toyota Industries, която произвежда части за двигатели, батерии и електроника, както и мотокари и машини за текстил, се готви да продаде 119,8 милиона акции.
Toyota Industries е третият по големина акционер на Denso с дял от 9,3 процента, докато Aisin заема осмо място със своите 1,7 процента. Комбинираната продажба на дяловете на трите компании, част от Toyota, се очаква да осигури 677,5 млрд. йени (4,57 млрд. долара).
Междувременно представители на Toyota признаха, че концернът е изостанал в пренасочването на индустрията към електрически превозни средства и сега се стреми да навакса.
Toyota, която произвежда седана Camry, луксозните модели на Lexus и хибрида Prius, е лидер по обем на продажбите в глобален план, както и при хибридите, които разполагат с двигател с вътрешно горене и батерия, осигуряваща екологично задвижване на кратки разстояния. Отделно, компанията се стреми да наложи на пазара технологията с водородни горивни клетки, която обаче не се радва на същото търсене като електромобилите с батерии.
Denso се класира на второ място в света сред доставчиците на автомобилни части с приходи от 47,9 млрд. долара за 2022 г.