Японският производител Toyota разкри подробности за бъдещата Celica, с която ще отбележи възраждането на спортното купе. Превръщането на популярния модел в електрически автомобил ще стане благодарение на нова модулна платформа, която осигурява "безпрецедентно в индустрията" ниво на гъвкавост.
Първи новата архитектура на Toyota ще я получи седанът Lexus, представен на неотдавнашното автомобилно изложение в Токио с концепцията LF-ZC. Серийната му версия се очаква през 2026 г. Самата платформа е с три секции - предна, централна и задна. Всеки компонент, който влиза в хардуера на автомобила, особено електронните оси и HVAC системата, е намален по размер, доколкото е възможно. Предният и задният модул са огледални изображения един на друг. Това всъщност е една част отлят под налягане алуминий, която замества 86 стоманени компонента.
Тези модули включват осите и окачването, което може да се увеличава или намалява в зависимост от размера на автомобила. В централния модул има вграден акумулаторен блок - нова призматична батерия. Както се твърди, той може да осигури два пъти по-голям обхват от сегашния комплект батерии на Toyota bZ4X. В същото време е много по-малък и с 20% по-евтин.
Новият блок се предлага в два размера. По-специално, по-ниските модели ще използват блок с широчина само 100 мм. Трите модула са закрепени заедно с болтове и прикрепени към аварийни конструкции по такъв начин, че да се намалят разходите за ремонт.
Размерите на модулите се избират в зависимост от модела на автомобила. Именно малката височина на батерията означава, че електрическите спортни коли могат да копират пропорциите на бензиновите модели. За автомобили като ниския седан Lexus и спортния автомобил Toyota Celica височината на батерията е ключова.
Технологията, разработена от Toyota, позволява максимално намаляване на размера на всеки компонент, минимизиране на броя на системите за вентилация, отопление и климатизация. По този начин различни видове автомобили могат да бъдат изградени на една и съща архитектура. Хардуерът на платформата е интегриран с операционната система Toyota Arena. В случай на автомобили с висока производителност, каквато ще е новата Celica, Arena ще позволи на собствениците да изтеглят различни пакети за производителност и мощност.