IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota разкри подробности за възродената Celica

Спортното купе ще стане част от новата електрическа ера на японската марка

Японският производител Toyota разкри подробности за бъдещата Celica, с която ще отбележи възраждането на спортното купе. Превръщането на популярния модел в електрически автомобил ще стане благодарение на нова модулна платформа, която осигурява "безпрецедентно в индустрията" ниво на гъвкавост. 


Toyota


Първи новата архитектура на Toyota  ще я получи седанът Lexus, представен на неотдавнашното автомобилно изложение в Токио с концепцията LF-ZC. Серийната му версия се очаква през 2026 г. Самата платформа е с три секции - предна, централна и задна. Всеки компонент, който влиза в хардуера на автомобила, особено електронните оси и HVAC системата, е намален по размер, доколкото е възможно. Предният и задният модул са огледални изображения един на друг. Това всъщност е една част отлят под налягане алуминий, която замества 86 стоманени компонента. 

Тези модули включват осите и окачването, което може да се увеличава или намалява в зависимост от размера на автомобила. В централния модул има вграден акумулаторен блок - нова призматична батерия. Както се твърди, той може да осигури два пъти по-голям обхват от сегашния комплект батерии на Toyota bZ4X. В същото време е много по-малък и с 20% по-евтин.

Новият блок се предлага в два размера. По-специално, по-ниските модели ще използват блок с широчина само 100 мм. Трите модула са закрепени заедно с болтове и прикрепени към аварийни конструкции по такъв начин, че да се намалят разходите за ремонт.

Размерите на модулите се избират в зависимост от модела на автомобила. Именно малката височина на батерията означава, че електрическите спортни коли могат да копират пропорциите на бензиновите модели. За автомобили като ниския седан Lexus и спортния автомобил Toyota Celica височината на батерията е ключова.

Технологията, разработена от Toyota, позволява максимално намаляване на размера на всеки компонент, минимизиране на броя на системите за вентилация, отопление и климатизация. По този начин различни видове автомобили могат да бъдат изградени на една и съща архитектура. Хардуерът на платформата е интегриран с операционната система Toyota Arena. В случай на автомобили с висока производителност, каквато ще е новата Celica, Arena ще позволи на собствениците да изтеглят различни пакети за производителност и мощност.


0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 5 месеца )
    До 8: Кое от твърденията ми е невярно? Измислените опорки ги ползвате точно вие, хейтърите на Тойота.
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до 3 ( преди 5 месеца )
    Ето как се раждат опорките. Ще си измислиш каквото ти е изгодно, само и само да не признаеш, че любимата ти компания (защо!?) е технологично изостанала. Сега някой от многобройните неуки фенчета на Тойотка (защо!?) ще я подхване и ще започне и той да я разпространява с пълна и непоклатима увереност. Разбираш ли, че твоите мокри мечти по никакъв начин не минат да спрат *** на Тойотка?
  • #7
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    хмм , колко стикери на бмв ще има по тази селика ?
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 месеца )
    До 5: Е, поне ще бъде електромобил с добра симулация на ДВГ с ръчни предавки. Регулациите рано или късно ще обезсмислят ДВГ.
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 5 месеца )
    Надявах се да има още една Селика с бензинов двигател, както направиха със Супра, преди да осквернят и този легендарен модел с ток! Имах ST 182 и ST 202, още ме е яд, че ги продадох! Бяха истински здрави коли с много индивидуалност и душа на истинска кола. Кеф на колела!!!Дано това което направят на ток поне малко да заслужава да носи това име!
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 5 месеца )
    Га японец открие нещо .... обикновено българина който е открил само чушкопека, седи и коментира злобно ....
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 5 месеца )
    До 1: За разлика от Тесла, които ползват технологията за големи отливки на италианците IDRA, собственост на китайци, разработката на Тойота си е съвсем тяхна. И в това няма нищо чудно, защото Тойота прави отливки за блокове за двигатели от десетилетия. А двигателите им са пословично надеждни и дълговечни.
  • #2
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Тойода ( преди 5 месеца )
    Га японец открие топлата вода, значи са минали 4-6-10 години и топлата вода се е наложила като евтино и ефективно решение.
  • #1
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Технологията, разработена от Toyota" - да се чете: Технологията, открадната от Тесла.