IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota е обвинена, че лъже за електрификацията на колите си

Дъщерната марка Lexus също е под прицел заради заблуда на потребителите

Нова жалба, подадена до Федералната търговска комисия на САЩ, обвинява Toyota, че подвежда потребителите относно това колко електрифицирани са нейните модели действителност. Обвинението идва чрез отворено писмо от Public Citizen - американска неправителствена организация за защита на правата на потребителите. В него се твърди, че Toyota умишлено е подвеждала потребителите, като е преувеличавала възможностите за електрификация на сегашната си гама автомобили в рекламни кампании.


Toyota


Жалбата цитира няколко маркетингови стратегии на Toyota, включително нейните кампании „Beyond Zero“, „Electrified Diversified“ и „To Every Their Own Electric“. Посочва се, че в тези реклами японският производител е направил различни изявления и тълкувания, които биха могли да объркат или подведат потребителите, които виждат Toyota като лидер в областта на електрифицираните превозни средства.

Една от рекламните кампания показва Toyota Prius, ударена от мълния близо до задната част, където ще бъде разположена капачката на резервоара или портът за зареждане, въпреки че автомобилът е хибрид. Това може да подведе потребителите, като ги накара да вярват, че колата може да се зарежда отвън, докато хибридът използва бензиновия двигател на автомобила като генератор. Друга реклама показва анимация на Prius, преминаващ покрай малък набор от слънчеви панели, от които отново не може да се възползва, освен ако не е версията Prius Prime.

Public Citizen също цитира рекламна кампания на Lexus, която според съобщенията включва няколко автомобила с вътрешно горене, въпреки че рекламата описва „електрифицирани" превозни средства. Кампанията допълнително насочва фокуса на Lexus върху „равенството“ между модели с ДВГ и електромобили, въпреки че в гамата на луксозната марка има само един хибрид и един изцяло електрически модел.

Трябва да се отбележи, че терминът „електрифициран“ отдавна се отнася за автомобили с някаква форма на електрификация – обикновено това са хибриди. В жалбата обаче се посочват твърденията на уебсайта на Lexus, че неговите хибриди имат „самозареждаща се електрическа мощност“ и „самозареждаща се батерия“. Това също може да бъде подвеждащо за потребителите, които не разбират, че двигателят с вътрешно горене на хибрида презарежда батерията. За справка, подобно твърдение вече беше забранено в Норвегия, тъй като се счита за подвеждащо.

Към днешна дата все още няма никакви официални действия, предприети срещу Toyota. Организацията, написала писмото, обаче смята, че такива трябва да бъдат предприети. И дава пример с други маркетингови трикове - като автопилота на Tesla, който също вкарва потребителите в заблуждение и вече е обект на разследване от съответните органи.


0 от 500
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бъстърчо ( преди 1 година )
    Бъстърчо, чак се чудя кога ти остава време за работа с толкова коментари и да влизаш от различни устройства сам да си ги харесваш! На всички е ясно, че нямаш и един почитател!
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До #3 ( преди 1 година )
    Т.н. от теб средняк "Евертън" е 10кратен шампион на Англия. Пред него има само още 3 отбора по брой на титли! За сравнение силния "Ман сити" е с достатъчно по-малко титли, въпреки последната декада! От футбол не разбираш!
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но нещо се умълчахте по темата? Аз редовно храня Тесла и посочвам абсолютно всички лъжи и недостатъци за които знам. Досега обаче не съм чул нито една лоша дума от вас за toyota защото очевидно я смятате за божество И според вас няма абсолютно никакви недостатъци. Познах ли? "Ако не могат да атакуват мисълта, атакуват мислителя. Пол Валери"
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 24. Вярно е, Виж как шофирам на PlayStation https://youtu.be/nAxpHq7mDxk , а компютър не съм пипал с месеци! Аз поне не пиша докато някой друг ми плаща да работя от 8:00 до 17:00 като Гост.
  • #22
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Бъстъра шофира,но на плейстейшън."Другите работи" ги върши ръчно,тоя жена не е виждал.Няма такава жена,която да изтърпи безработен ***,седящ денонощно на компютъра.
  • #21
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Жилки ( преди 1 година )
    Бъстъре, да не скъсаш някоя жилка от напиняне да обясняваш за великата Тесла и мизерната Тойота? Разбрахме, че животът ти минава в хвалебствия и проповядване докато шофираш и вършиш "други работи", вероятно свързани със седене на голям, бял, порцеланов стол, така че внимавай. Все пак не трябва да се забравя, че "Миг невнимание и после цял живот мъртъв!".
  • #20
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Този сайт се превърна в "Искрено и лично" за Митичния ***.
  • #19
    4 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Какъв техник си "баце"? Техниката иска математика и физика колкото и ника да смениш, липсата на математически умения си личи от километри, а комплексите ти на тази тема си личат от светлинни години разстояние. Сметките са във всяка една наука и и точно затова от toyota толкова лесно ви лъжат и манипулират и за всеки е толкова лесно да ви излъже и да ви манипулира както си пожелае, А вие в никакъв случай не можете да се усетите! И да кажа на гост че ще го излъжа и манипулирам, няма да разбере
  • #18
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Поредна порция безумия от банда психясали електропитеци. Хибридите на Тойота не са електрифицирани, може би? Тойота с над 25 милиона продадени хибрида са спестили повече въглеродни емисии на атмосферата от който и да е производител на електромобили.
  • #17
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Техника ( преди 1 година )
    Еми, баце, така става като се предоверяваш на техниката, хеле пък софтуера. Накрая се стига до хлечения от типа, "Ама аз не бях, то самО, не видях, не разбрах, защо така?". Затова всяка жаба да си знае гьола. Колите да се занимават с предвижване, компютрите с бързо събиране, а Митичния Бустер да си гледа счетоводните сметки и да не се бута при инженерните такива.