IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota е обвинена, че лъже за електрификацията на колите си

Дъщерната марка Lexus също е под прицел заради заблуда на потребителите

Нова жалба, подадена до Федералната търговска комисия на САЩ, обвинява Toyota, че подвежда потребителите относно това колко електрифицирани са нейните модели действителност. Обвинението идва чрез отворено писмо от Public Citizen - американска неправителствена организация за защита на правата на потребителите. В него се твърди, че Toyota умишлено е подвеждала потребителите, като е преувеличавала възможностите за електрификация на сегашната си гама автомобили в рекламни кампании.


Toyota


Жалбата цитира няколко маркетингови стратегии на Toyota, включително нейните кампании „Beyond Zero“, „Electrified Diversified“ и „To Every Their Own Electric“. Посочва се, че в тези реклами японският производител е направил различни изявления и тълкувания, които биха могли да объркат или подведат потребителите, които виждат Toyota като лидер в областта на електрифицираните превозни средства.

Една от рекламните кампания показва Toyota Prius, ударена от мълния близо до задната част, където ще бъде разположена капачката на резервоара или портът за зареждане, въпреки че автомобилът е хибрид. Това може да подведе потребителите, като ги накара да вярват, че колата може да се зарежда отвън, докато хибридът използва бензиновия двигател на автомобила като генератор. Друга реклама показва анимация на Prius, преминаващ покрай малък набор от слънчеви панели, от които отново не може да се възползва, освен ако не е версията Prius Prime.

Public Citizen също цитира рекламна кампания на Lexus, която според съобщенията включва няколко автомобила с вътрешно горене, въпреки че рекламата описва „електрифицирани" превозни средства. Кампанията допълнително насочва фокуса на Lexus върху „равенството“ между модели с ДВГ и електромобили, въпреки че в гамата на луксозната марка има само един хибрид и един изцяло електрически модел.

Трябва да се отбележи, че терминът „електрифициран“ отдавна се отнася за автомобили с някаква форма на електрификация – обикновено това са хибриди. В жалбата обаче се посочват твърденията на уебсайта на Lexus, че неговите хибриди имат „самозареждаща се електрическа мощност“ и „самозареждаща се батерия“. Това също може да бъде подвеждащо за потребителите, които не разбират, че двигателят с вътрешно горене на хибрида презарежда батерията. За справка, подобно твърдение вече беше забранено в Норвегия, тъй като се счита за подвеждащо.

Към днешна дата все още няма никакви официални действия, предприети срещу Toyota. Организацията, написала писмото, обаче смята, че такива трябва да бъдат предприети. И дава пример с други маркетингови трикове - като автопилота на Tesla, който също вкарва потребителите в заблуждение и вече е обект на разследване от съответните органи.


0 от 500
  • #6
    11 rate up comment 7 rate down comment
    до 5 ( преди 4 месеца )
    За съжаление, ТОЧНО такава е основната клиентска маса на Тойотка.
  • #5
    14 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    До 4. Точно затова се поправих, защото осъзнах, че и аз съм фен на toyota, но не съм сектант, защото знам че е средна работа автомобил и съм го купил за да ме вози от точка а до точка б, заради ниската цена и ниските разходи за обслужване, а не защото е страхотен автомобил. Аз не разбирам сектантството като цяло. За да си сектант трябва да нямаш никакво критично мислене. Абсолютно никакво. Мога да бъда сектант единствено и само относно децата си и нищо друго.
  • #4
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако ще си купуваш кола според казаното в реклама от 15 секунди... Верно тряа си мноо ***
  • #3
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не разбирам, как може човек да е сектант на тойота? Все едно да си фен на футбола и да си сектант на Локо Сф или Евертън, демек средняк. Наоравили спортка кола, благодаряние на субару, с 200 кс, и едно кабрио, благодарение на БМВ. Еми, на к'во си сектант, не знам, некви американски тундри, на картинка......
  • #2
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Американци, бате ( преди 4 месеца )
    Не бива да се забравя, че става дума за страна, където съществуват етикети като "Внимание, кафето е горещо" върху чаша кафе, "Може да съдържа ядки" върху пакетче с фъстъци, "Не пийте съдържанието на акумулатора" и други подобни. Безмозъчни потребители, които ги мързи да положат 2 грама усилия да помислят по-далече от... търбуха си!
  • #1
    11 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Извинявам се, нямах предвид феновете и собствениците на toyota, а сектантите на toyota, които и вярват на 100% и повтарят лъжите и манипулациите и се опитват да подражават, но безуспешно, защото за да повярваш на тези лъжи и манипулации трябва да не си достатъчно умен и да ти бягат познанията по физика и математика!