При каква температура трябва да стартира двигателят? Кога замръзва акумулаторът? Кога охлаждащата течност, маслото и бензинът губят течливост? Всичко това се описва с различни стандарти, въведени от отделните производители, като при някои от тях са посочени точни стойности, докато други избягват да го правят.
Факт е, че нито един производител на автомобили няма да напише, че негов автомобил не може да се използва при температури под -20 °C. Причината е ясна - няма кой да си купи такава кола, отбелязват експерти от индустрия.
Руското издание ZR посочи какви стандарти използват компаниите, предлагащи свои модели в страната. Сред тях има както местни марки, а също така модели на китайски производители, които заляха пазара в последно време, както и автомобили на големи производители, които предлагат продукцията си по цял свят.
Температура, при която е разрешена работа на машини от различни марки:
Lada – превоз на хора и багаж при температура на околната среда от -40 °C до +45 °C;
Hyundai - стандартната долна граница е -30 °C, но автомобилите за Русия са адаптирани да работят до -40 °C;
Renault – гарантиран старт на двигателя при температури до -30 °C;
Chery – разрешена е работа в диапазон от -30 °C до +45 °C;
Evolute – от -24 °C до +49 °C;
Porsche – не са посочени ограничения;
Mazda – не са посочени ограничения;
Kia – „автомобилите ни са адаптирани за използване в Русия“.
А какво и кога замръзва в самия автомобил - вижте тук.