Не са малко шофьорите, които не си карат автомобилите през зимата. Но кола, паркирана на открит паркинг през зимата, може да получи повреди, свързани с климатик, акумулатор, както и да има проблеми със спирачната система. Това казва експертът и вицепрезидентът на Националния автомобилен съюз на Русия (NAU) Ян Хайцер.
„Ако просто паркирате колата си през зимата и не я карате до пролетта, може да възникнат проблеми. Например тръбите на климатика и компресора се смазват с масло. При продължително стоене на едно място ттези течности се стичат надолу, тръбите могат да изсъхнат, което ще доведе до намаляване на налягането на фреон в системата. Липсата на смазване води и до повреда на компресора.
Освен това, поради силното разреждане на якумулатора, плочите в него могат да се раздробят и той окончателно да излезе от строя“, каза експертът.
Когато колата е паркирана за дълго време през зимата, спирачните дискове и барабани се покриват с ръжда, а спирачните апарати могат да загубят подвижност. Тръбите, уплътненията и безшумните блокове от гума и пластмаса започват да стареят по-бързо поради бездействие, губят свойствата си и се напукват.
Ако колата не е нова, страда не само боята. Кондензът, който прониква във вътрешността, се натрупва в кухини и разрушава тялото отвътре. Често се появява миризма на влага. И можете да „изгоните“ влагата от колата само чрез системно затопляне. Маслата, наливани в силовия агрегат или скоростната кутия, също стареят, а добавките спират да действат, независимо дали колата е в движение или стои на място, обяснява още експертът.