IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eлектромобилите се оказват със 79% по-чупливи от обикновените коли

Уж те трябваше да са по-надеждни и с по-малко обслужване. Но резултатите в Consumer Reports показват друго

Потребителите купуват все повече електрически превозни средства, но ниската надеждност остава проблем, според последните данни от Годишното проучване на надеждността на автомобилите от Consumer Reports (CR), неправителствената организация за изследване, тестване и защита на потребителите. Средно новите електромобили имат 79 процента повече проблеми спрямо автомобилите с ДВГ. Plug-in хибридните автомобили (PHEV) се справят още по-зле със средно 146 процента повече проблеми. Стандартните самозарядни хибриди, от друга страна, продължават да бъдат приятно изключение, те показват средно 26 процента по-малко проблеми от моделите с ДВГ според проучването на CR.


Consumer Reports


„Електромобилите все още са в относителна детска възраст като масово средство за мобилност, така че наистина не е изненадващо, че производителите, като цяло, все още работят по изглаждане на различни аспекти от тях“, каза Джейк Фишър, старши директор на автомобилното тестване в Consumer Reports. „Въпреки това виждаме признаци на движение в правилната посока. И както нашите данни постоянно показват, потребителите, които са настроени към надеждността, ще бъдат най-добре обслужени, ако се откажат от чисто автомобили през първата им моделна година.

Резултатите от проучването на CR бяха обявени днес на онлайн пресконференция в сътрудничество с базираната в Детройт Automotive Press Association. Най-надеждните автомобилни марки са със седалище в Азия. Lexus и Toyota заемат първите две места в класацията на марката на CR за 2023 г. Пет други японски или корейски марки са в тазгодишната челна десетка - Acura, Honda, Mazda, Subaru и Kia, към които се присъединява германското трио Mini, Porsche и BMW.


Consumer Reports


Други акценти от влиятелния годишен отчет на CR включват:

Проблемите със зареждането и батерията измъчват електромобилите, но Tesla се противопоставя на тази тенденция със сравнително по-малко проблеми в тези категории. Два от четирите им модела, популярният Model Y и Model 3, са препоръчани от CR. Надеждността на Model 3 е средна през последните години. Model Y показва подобрение дои средата на тази година.
Пълноразмерните пикапи остават близо до дъното на класацията на марката CR, но не са най-малко надеждната категория. Средните и електрическите пикапи са по-лоши от гледна точка на надеждност.
Тази година беше предизвикателна за американските производители. Buick се класира най-високо, на 12-то общо място. Всички останали са в долната половина на класацията на марката; Chrysler е дори последен.

Всяка година CR пита членовете си за потенциални проблеми, които са имали с автомобилите си през предходните 12 месеца. Тазгодишното проучване обхваща 20 проблемни области, включително двигател, електрически двигатели, трансмисия, електроника в автомобила и др. CR използва тази обратна връзка от потребителите, за да прогнозира оценки за надеждност за нови автомобили от всеки основен масов модел. Тази година CR събра данни за повече от 330 000 автомобила от моделните години от 2000 до 2023 г., включително няколко напълно нови модела.

0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Плъгин хибрид ( преди 11 месеца )
    Ето извадка от статистиката за изминатите километри последните 10 месеца:Изминат пробег - 10974 км;Само в ел. режим - 5279 км;Разход гориво - 3,5 л/100 км;Разход Електрически - 14,2 кВтч/100 км.Зареждам вечер в гаража на нощна енергия, кормувам стандартно, без да мисля за ел. икономии...
  • #13
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    И преди съм казвал, с удоволствие бих купил мек хибрид - ел мотора подпомага там, където ДВГ е най-слаб и не само подобрява разхода, но и удължава живота! Но електричка не! Ще се повторя, но щом нещете да правите нови ДВГ ще си вардя дизеларката и ще си я поддържам, а Европа ще стане като Куба при ембаргото!
  • #12
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    МитЕ, значи казваш, че меките хибриди ги сглобяват много добре, а плъг ин направо ги претупват ;) Май нема да е баш така :) Пък и хората са написали: "обхваща двигател, електрически двигатели, трансмисия, електроника..." май ще е ЦЪ, че само кофти тапицерия са им турили ;)
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Tsla plaid myth ( преди 11 месеца )
    Да уведомя Митю бастерото, че в негова чест вече ще се пиша : ИзплискАл легена. За да бъде комуникацията на ниво. :)
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 8. Всъщност ако погледнеш статистиката, повечето повреди по електромобилите не са по задвижването. На toyota и падат колелата, на Тесла някой забравил да сложи накладка, друг сложил различен цвят тапицерия на двете врати, надрани бои още при получаването на чисто новия автомобил, скърцания, счупени дръжки на вратите, не добре паснати детайли, ръждясващи от бездействие спирачни апарати и други подобни.
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Само да те светна, че лъжи няма, всеобщо известен си тук с безумните си твърдения, които забравяш веднага когато ти изнася. Поне застани като мъж зад думите си, палячко." На трo ;лове като тебе им затварям устата с една и единствена дума " ЦИТАТ?" И изведнъж млъква ти се покриват. Това че си спал със сестра ми, която нямам отдавна се изтърка и няма да ти се обяснявам че нямам сестра. Покажи ми поне едно място на което съм твърдял че Тесла произвежда качествени автомобили? Мога да дам за обратно
  • #8
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Комплициране ( преди 11 месеца )
    Ами, те електрокарите изобщо вече не са само батерия-инвертор-мотор и вЪрти. Управляващата електроника и механика вече са доста сложни и натоварени. Охладителните системи тряваше да се усложнят многократно, за да има топлина/хладина хем за батерията, хем за хората. Окачвания и спирачки работят на други режими спрямо ДВГ, така че и там усложнения. Дет се вика и тримера за трева и Ферари се захранват от ДВГ, но едното се поправя с Викторинокс, а другото не точно.
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Myth tsla plaid ( преди 11 месеца )
    Не ми се плаща, а аз с удоволствие винаги изтъквам, колко си смешен, ти, останалите ти няколко самоличности и няколкото останали други облъченяци ударени в главите от тока. Ти какво си мислиш, че като клекнеш и ревнеш, че си съгласен, няма да ти се напомня какви смешни твърдения имаш по принцип. Защо не отговориш на 4. Само да те светна, че лъжи няма, всеобщо известен си тук с безумните си твърдения, които забравяш веднага когато ти изнася. Поне застани като мъж зад думите си, палячко.
  • #6
    3 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ето че тези за които питаш са казали че са съгласни с тебе, но ти по навик им казваш че грешат, защото ти се плаща за заяждания и няма значение за какво точно се заяждаш. Можеш да си мениш мнението на 180 градуса през пет минути, да се излагаш, да лъжеш и манипулираш стига да се осъществи заяждането за да ти се извърши плащането. Ами аз съм съгласен с тебе пък ти се заяждай да изкараш стотинките. Жалки сте!
  • #5
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Tsla plaid myth ( преди 11 месеца )
    Къде са разните бустери, мустери и тем подобни електропитеци дето обясняват колко по-здрави са тролейните недоразумения и колко сложни и чупливи били колите с двг. Всичко това беше ясно още в зародиша на тези пасатори, обаче за да го знаеш трябва да си имал допир до такава "кола", а не само да гледаш интервюта с Наркомъск и да обясняваш колко съвършени са вибраторите. Съвършени само дарадонките на козата, защото всички са еднакви.