IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия поиска единен стандарт при електромобилите

Това трябва да даде повече яснота относно скоростта и времето за зареждане

Сравняването на различни електрически автомобили (дори в един и същи сегмент) все още е доста трудно, поне що се отнася до техническите данни. Всеки производител има различни начини за рекламиране на определени характеристики на автомобила, като например скоростта на зареждане. Много посочват времето от 10 до 80%, но има и други, които подчертават времето от 5 до 80% или 20 до 80%.


зареждане електромобил


Всичко това обърква до голяма степен шофьорите, които не могат да се ориентират в такава сложна и все още не стандартизирана ситуация. Затова Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) призовава за „хармонизиране на измерването на удължаването на пробега, времето за зареждане, максималната мощност и ефективността на зареждане“.

Всъщност такъв стандарт вече би трябвало да съществува. Той се нарича ISO/SAE 12906, но на уебсайта на Международната организация по стандартизация все още е посочен като „в процес на разработка“. В резултат на това стандартът все още не е широко използван сред производителите на автомобили и което е по-важно - той все още не е задължителен.

Поради това VDA насърчава производителите да приемат този нов стандарт за съобщаване на автономност и други технически данни в брошури и рекламна информация още през 2024 г. Въпреки че стандартът все още е в процес на разработка в момента, VDA очаква повечето компании, особено германските производители, да се съобразят с тази директива, особено след като има търсене (за яснота и прозрачност) от потребителите.

Асоциацията смята за проблематично това, че марките в момента имат свобода при посочване на бързо зареждане. Докато много отчитат данни въз основа на такса от 10 до 80%, други посочват стойности от 5 до 80%, 20 до 80% или дори 30 до 80%. VDA има за цел да стандартизира тези спецификации на производителя с помощта на ISO/SAE 12906.

Предложените насоки включват процедура за изпитване, която определя условията на измерване, като температура на батерията. Маркус Болиг, главен изпълнителен директор на VDA, подчертава важността на стандартизирането на условията за изпитване, за да се осигури сравнимост на стойностите.

Очаква се ISO също така да опише подробно процеса на подготовка на автомобила за тестове. Предложението на асоциацията предлага например поддържане на температура от 23°C с допустимо отклонение от плюс/минус 3°C и шофиране на разстояние между 15 и 60 км в градска среда, за да се симулира ниво на зареждане от около 10%, в зависимост от размера на батерията.

Този стандарт включва също важни спецификации за клиента, като автономност спрямо времето за зареждане от 10 до 80% и данни за максималната мощност на зареждане. В допълнение, той включва тест за зареждане при -7°C, с толеранс от плюс/минус 3°C, за да позволи на производителите да оценят и сравнят работата на батериите при студени условия.


0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Значи (може и аз да греша), но 50л или квч едно и също показва ти максималния капацитет колко можеш да използваш. Дали пълниш от 0 или 10, ти събираш макс 50. И това колко събира макс. го знае всеки Шофьор, които си знае колата. А когато отидеш на колонката, колко зареждаш за да достигнеш този макс. е една друга бира. Както и колко може да караш ако си на 0 показание (производителя е оставил още резерв). Надявам се разбираш
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Цитирах ти Гост от предишен пост.По скоро слънцето ще изгрее от запад, отколкото бустера да си признае грешка.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,още нищо не си доказал.Изчисли ми съпротивителните сили от търкаляне на гумите и съпротивлението от въздуха.Избери си сам началните данни.Отрицателни числа ли получи?Хайде сега умножи по скороста(пак положително число) и да видим какво число ще получиш.Положително или отрицателно?
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Възможно е да бъркам и винаги си признавам грешките, когато ми ги посочат. Също така не бързам да ти доказвам, че съм прав. Търпелив човек съм. Отне ми около три години да докажа на Гост, че съществува въртящ момент с отрицателен знак. Три години не пожела дори да отвори Уикипедия и да прочете законите на Нютон и чак преди два дни разбрах, че отрицателен въртящ момент върху вала на двигателя не означава автомобилът да тръгне назад. Свърши си спокойно работата, не бързам. Моята си върви.
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Не си прав, но в момента нямам времето да споря за такива глупости. ти си помиси къде бъркаш.
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Докато капацитета на батерията си е точно толкова колкото ти казват, защото се обявява използваемия капацитет, който можеш да използваш на практика, а не пълния капацитет на батерията с буфера. На някои автомобили можеш да изминеш десетки километри, след като батерията ти покаже 0%. Има доста такива тестове.
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    И се връщаме на моята теза, че повечето хора катоГост не знаят колко литра им събира резервоара, защото никога не са го пълнили от нула и на практика въобще не ги интересува колко събира. Или пълнят като гост по 30 лв на седмица колкото им трябва или като им светне лампата пълнят до горе и плащат колкото им кажат, затова знаят Колко пари събира но не и колко литра. Четенето на технически данни колко литра ти събира резервоара няма никаква практическа стойност. 55 литра не са 55 л,
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това, че някой знае колко е резервоара, не значи че го пълни от 0 до горе. Ако питаш колко събира след като е светнала лампата е друга работа, но това не е капацитета му. както ти обясних (поне при по-новите) е на база изчисление да имаш за около 50-100км или най-късно при 6л някъде. Имаш 2л санитарен минимум.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 20. "Трима човека от трима знаят колко литра им събира резервоара." Повече от очевидно е, че поне единият НЕ знае! Мога да се обзаложа с него, че не може да сипе 55л на бензиностанцията, дори ако остави автомобила да изгасне защото му е свършило горивото.
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, пак се измъкваш без да отговаряш на въпроси зададени за очевидни факти. Попитах те Колко литра събира резервоара след като му светне лампата? Повечето собственици на toyota corolla казват около 40 литра дори когато им показва че им остават близо 0 километра пробег. Аз нямах топки да карам на светеща лампа чужд автомобил, пък и не карам с 90 км в час по магистралата като тебе. Пък и доколкото си спомням, 600 е повече от 500. На колко километра ти светва лампата?