IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия поиска единен стандарт при електромобилите

Това трябва да даде повече яснота относно скоростта и времето за зареждане

Сравняването на различни електрически автомобили (дори в един и същи сегмент) все още е доста трудно, поне що се отнася до техническите данни. Всеки производител има различни начини за рекламиране на определени характеристики на автомобила, като например скоростта на зареждане. Много посочват времето от 10 до 80%, но има и други, които подчертават времето от 5 до 80% или 20 до 80%.


зареждане електромобил


Всичко това обърква до голяма степен шофьорите, които не могат да се ориентират в такава сложна и все още не стандартизирана ситуация. Затова Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) призовава за „хармонизиране на измерването на удължаването на пробега, времето за зареждане, максималната мощност и ефективността на зареждане“.

Всъщност такъв стандарт вече би трябвало да съществува. Той се нарича ISO/SAE 12906, но на уебсайта на Международната организация по стандартизация все още е посочен като „в процес на разработка“. В резултат на това стандартът все още не е широко използван сред производителите на автомобили и което е по-важно - той все още не е задължителен.

Поради това VDA насърчава производителите да приемат този нов стандарт за съобщаване на автономност и други технически данни в брошури и рекламна информация още през 2024 г. Въпреки че стандартът все още е в процес на разработка в момента, VDA очаква повечето компании, особено германските производители, да се съобразят с тази директива, особено след като има търсене (за яснота и прозрачност) от потребителите.

Асоциацията смята за проблематично това, че марките в момента имат свобода при посочване на бързо зареждане. Докато много отчитат данни въз основа на такса от 10 до 80%, други посочват стойности от 5 до 80%, 20 до 80% или дори 30 до 80%. VDA има за цел да стандартизира тези спецификации на производителя с помощта на ISO/SAE 12906.

Предложените насоки включват процедура за изпитване, която определя условията на измерване, като температура на батерията. Маркус Болиг, главен изпълнителен директор на VDA, подчертава важността на стандартизирането на условията за изпитване, за да се осигури сравнимост на стойностите.

Очаква се ISO също така да опише подробно процеса на подготовка на автомобила за тестове. Предложението на асоциацията предлага например поддържане на температура от 23°C с допустимо отклонение от плюс/минус 3°C и шофиране на разстояние между 15 и 60 км в градска среда, за да се симулира ниво на зареждане от около 10%, в зависимост от размера на батерията.

Този стандарт включва също важни спецификации за клиента, като автономност спрямо времето за зареждане от 10 до 80% и данни за максималната мощност на зареждане. В допълнение, той включва тест за зареждане при -7°C, с толеранс от плюс/минус 3°C, за да позволи на производителите да оценят и сравнят работата на батериите при студени условия.


0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Аз не съм казвал че разхода ми е 6/100 като го настъпя. 8-9 дори 10 стига. Случвало ми се е да го източа и след 600км. Но пък кеф цена няма, отне ми малко под 4ч (средна 160 имах). Средно са около 7-8/100 (смесено). Но ако ги закова на темпомат на 140 - 5/100
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Е каква е разликата дали ще отговорят синя или френска? И аз карам японски автомобил със 178 л резервоар, който харчи 3 на 100 като го настъпя с пълна газ по магистралата с оловния си крак. Хайде провери Какъв е този автомобил и дали толкова харчи? Лично аз не се сещам автомобил с 70л. резервоар който като го настъпиш мъжки, да харчи около 6 на 100, А иначе нормално да си харчи 5 на 100.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Единият е френски (72л), модел 2018, а другият е немски (70л) модел 2022. Колкото до това кого питаш - ами звиси, ако са Шофьори ще знавт, иначе ще е като да питаш каква колара караш и да ти кажат синя (примерно) а не марката
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    До 6. Е как да не разбера колко време ще зареждаш като ми кажеш скоростта на зареждане? Всеки петокласник ще го сметне на ум и ще ти кажа за колко време трябва да спреш да зареждаш за да изминеш 1000 километра София Варна София, без да е необходимо да ти знае каквато и да е подробност за автомобила. Хайде сега ти да ми кажеш колко време се зареждане ще отнеме на един електромобил който зарежда от 20 до 80% за 30 минути? Аз все пак съм любопитен какъв автомобил караш със 70 литров резервоар?
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Ами попитай 10 произволни човека покрай тебе колко им събира резервоара, попитай ги какви автомобили карат и провери да видиш дали са познали. Поне трима от 10 ще ти отговорят колко лева, а не колко литра събира. Но си прав че лампата светва не на литри, а на километри и правилно си отбелязал, че са около 100. Точно както резервоарите са изчислени за 1000 км, Не че е невъзможно да сложат по-големи, но няма нужда. Вече дори ги правят за по-малко от 800 км при някои автомобили например toyota.
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Митичен, не ме интересува с колко км/ч зареждам, а времето което ми отнема. Тази твоя измислица си я пази теб и си изчислявай така. Иначе като ти кажа, че зареждам с 12к км/ч - ще разбереш ли сипвам 70л за 4 мин? а с 70л минавам 8-1000км според оловото в крака ми.
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Митичен, приказваш глупсоти изсмукани от пръстите. Приказки от 1001 нощ. Повечето знаят колко им е резервоара и напротив ги интересува и не вярват сляпо само на БК. защото поне на новите лампата светва спрямо стила ти на каране донякъде, т.е спрямо това колко гориво ще ти трябва за 100км, но най-късно при 6л (че повечто искат поне 2л мин ниво)
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 месеца )
    До 100% на бърза зарядна няма никакъв смисъл да се зарежда, освен ако няма достатъчно празни колонки и съвсем случайно искаш да видиш колко време ще си загубиш за тая глупост. Кола с голяма батерия на дълго пътуване до 60-70% най-често е достатъчно, ако може да издържи човек по-дълго без да пикae или да се разтъпче, айде до 80-85%...
  • #3
    4 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    До 1. Ами ето казвам ти конкретен пример. От 10 до 30% се зарежда с 1600 км в час, а от 80 до 100% се зарежда със 100 км в час. Иначе казано, в единия за 6 минути зареждане ще заредиш за 160 км колкото изминава Гост на седмица, а в другия случай за същото време ще заредиш 10 км. Ако решиш да зареждаш като Гост веднъж седмично и пълниш от 80 до 100, ще трябва да висиш час и половина на същата зарядна на която някой, който си познава автомобила ще прекара само 6 минути.
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    90% от шофьорите не знаят колко литра им е резервоара, защото никога не им се е случвало да закъсат и да го заредят до горе за да разберат. Пък честно казано и не ги интересува, защото бензиностанциите са под път и над път и зареждат на определен интервал от време да речем 1 път седмично по 30 лв или като светне лампата пълнят догоре. Съвсем скоро същото ще стане и с електромобилите, когато зарядните станции станат още по-нагъсто от бензиностанциите, защото са буквално на всеки паркинг.