Мнозинството хора в България - както впрочем и в Испания, Германия и навсякъде другаде по света - разчитат на употребяваните автомобили за личния си транспорт. Но покупката втора ръка, макар и по-достъпна, крие рискове. Малките повреди и подмяната на консумативи са едно, а периодичните ремонти на двигателя - съвсем друго. Внимателната проверка на мотора е най-важната стъпка за купувача.

Така е от самата зора на автомобилната ера. В последните петнайсетина години обаче се промени нещо друго: самите двигатели. По-строгите екологични стандарти - а и апетитът за по-високи печалби на производителите - родиха т. нар. downsizing: мотори с по-малък работен обем, изработени от по-леки и по-тънки материали, и работещи под по-големи натоварвания. В ранните години на този преход се допускаха и грешки. Освен това новите двигатели, макар и да не са непременно по-ненадеждни от старите, изискват по-честа и внимателна поддръжка - нещо, с което много клиенти още не са свикнали. Ето десет бензинови агрегата от последните десетилетия, които се срещат често на вторичния пазар и с които трябва особено много да се внимава.
10-те най-проблемни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Семейството боксерни EJ двигатели на Subaru е на пазара от 1989 до ден-днешен и като цяло се ползва с добра репутация, въпреки сложната поддръжка. Дори спечелиха "Международен двигател на годината" през 2006 и 2008. Изключението е в няколко EJ25 агрегата с работен обем 2.5 литра, с 16 клапана и конфигурации с един или два горни разпределителни вала (SOHC и DOHC). Има варианти с атмосферно и с принудително пълнене, мощността варира от 96 до 310 конски сили.
Употреба:
EJ253: Impreza 1999-2001, 2004-2011, Legacy 2003-2012, Outback 2003-2009, Forester 1999, Saab 9-2x 2005-2006
EJ255: Legacy/Outback от 2007 до днес, Impreza 2005 до днес, Forester 2005–2010


5