Мнозинството хора в България - както впрочем и в Испания, Германия и навсякъде другаде по света - разчитат на употребяваните автомобили за личния си транспорт. Но покупката втора ръка, макар и по-достъпна, крие рискове. Малките повреди и подмяната на консумативи са едно, а периодичните ремонти на двигателя - съвсем друго. Внимателната проверка на мотора е най-важната стъпка за купувача.

Така е от самата зора на автомобилната ера. В последните петнайсетина години обаче се промени нещо друго: самите двигатели. По-строгите екологични стандарти - а и апетитът за по-високи печалби на производителите - родиха т. нар. downsizing: мотори с по-малък работен обем, изработени от по-леки и по-тънки материали, и работещи под по-големи натоварвания. В ранните години на този преход се допускаха и грешки. Освен това новите двигатели, макар и да не са непременно по-ненадеждни от старите, изискват по-честа и внимателна поддръжка - нещо, с което много клиенти още не са свикнали. Ето десет бензинови агрегата от последните десетилетия, които се срещат често на вторичния пазар и с които трябва особено много да се внимава.
10-те най-проблемни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Когато се появиха, двигателите Prince бяха впечатляващо иновативни. Но тяхната сложност изискваше нива на поддръжка, с която повечето клиенти не бяха свикнали, а и самите производители препоръчваха абсурдно дълъг интервал за смяна на маслото - 20,000 км. Това води до затлачване на маслените канали, маслен глад и ускорено износване на полите на буталата и стените на цилиндрите. Регулируемият електромагнитен клапан на маслената помпа също започва да прави проблеми. Малък е и ресурсът на веригата - в някои случаи под 50,000 км. Собствениците докладват също множество течове на масло, както и отказ на охладителната система (заради странното решение помпата за охладителната течност да се задвижва от обратната страна на пистовия ремък). Накрая стигаме до най-зловещия дефект при Prince: даже при умерено прегряване седлата на клапаните се подават от главата на блока. При това до такава степен, че понякога клапанът се среща с буталото и моторът заминава за основен ремонт.


10