Мнозинството хора в България - както впрочем и в Испания, Германия и навсякъде другаде по света - разчитат на употребяваните автомобили за личния си транспорт. Но покупката втора ръка, макар и по-достъпна, крие рискове. Малките повреди и подмяната на консумативи са едно, а периодичните ремонти на двигателя - съвсем друго. Внимателната проверка на мотора е най-важната стъпка за купувача.
Така е от самата зора на автомобилната ера. В последните петнайсетина години обаче се промени нещо друго: самите двигатели. По-строгите екологични стандарти - а и апетитът за по-високи печалби на производителите - родиха т. нар. downsizing: мотори с по-малък работен обем, изработени от по-леки и по-тънки материали, и работещи под по-големи натоварвания. В ранните години на този преход се допускаха и грешки. Освен това новите двигатели, макар и да не са непременно по-ненадеждни от старите, изискват по-честа и внимателна поддръжка - нещо, с което много клиенти още не са свикнали. Ето десет бензинови агрегата от последните десетилетия, които се срещат често на вторичния пазар и с които трябва особено много да се внимава.
10-те най-проблемни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Поколението три- и четирицилиндрови бензинови двигатели ЕА111 бе представено от VW през 2005 в отговор на новите стандарти на ЕС за вредните емисии. Производството им бе съсредоточено в завода на Skoda в Млада Болеслав.
Употреба:
CAXA - 122 коня, VW Golf Mk5 и Mk6, VW Touran, Audi A3, VW Scirocco, SEAT Leon, Skoda Octavia, VW Tiguan
CAXC - 125 коня, Audi A3, SEAT Leon.
CFBA - 131 коня, VW Jetta V, Golf Mk6, Passat B6, Skoda Octavia Mk2.
CAVF - 150 коня, SEAT Ibiza FR
BWK/CAVA - 150 коня, VW Tiguan.
CDGA - 150 коня, VW Touran, Passat B7 EcoFuel.
CAVD - 160 коня, VW Golf Mk6, Scirocco Mk3, VW Jetta TSI Sport.
CAVE/CTHE - 179 коня, SEAT Ibiza Cupra, Polo GTI, Skoda Fabia RS, Audi A1.