Мнозинството хора в България - както впрочем и в Испания, Германия и навсякъде другаде по света - разчитат на употребяваните автомобили за личния си транспорт. Но покупката втора ръка, макар и по-достъпна, крие рискове. Малките повреди и подмяната на консумативи са едно, а периодичните ремонти на двигателя - съвсем друго. Внимателната проверка на мотора е най-важната стъпка за купувача.

Така е от самата зора на автомобилната ера. В последните петнайсетина години обаче се промени нещо друго: самите двигатели. По-строгите екологични стандарти - а и апетитът за по-високи печалби на производителите - родиха т. нар. downsizing: мотори с по-малък работен обем, изработени от по-леки и по-тънки материали, и работещи под по-големи натоварвания. В ранните години на този преход се допускаха и грешки. Освен това новите двигатели, макар и да не са непременно по-ненадеждни от старите, изискват по-честа и внимателна поддръжка - нещо, с което много клиенти още не са свикнали. Ето десет бензинови агрегата от последните десетилетия, които се срещат често на вторичния пазар и с които трябва особено много да се внимава.
10-те най-проблемни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Конструктивни пропуски доведоха до периодични проблеми с петия цилиндър на този V6 двигател, особено в по-малките работни обеми. При 2.5 проблемът идваше от некачествен въздушен филтър, способен обаче да предизвика износване на всмукателните клапани и падане на компресията. При 3.5 недостатъчното охлаждане на петия цилиндър водеше до деформация на буталните пръстени и, в някои случаи, до пукнатини по буталото. Нерядко в цилиндрите попадат и отпадъци от разрушаващия се катализатор, което води до надрасквания по стените. В отделни случаи се разрушава тръбичката, отговорна за смазването на фазовите регулатори, което на практика може да остави целия мотор без масло. Единствено 4-литровата версия на този мотор не създава особени проблеми, макар че и тя е чувствителна към прегряване и трябва да се щади.


6