Мнозинството хора в България - както впрочем и в Испания, Германия и навсякъде другаде по света - разчитат на употребяваните автомобили за личния си транспорт. Но покупката втора ръка, макар и по-достъпна, крие рискове. Малките повреди и подмяната на консумативи са едно, а периодичните ремонти на двигателя - съвсем друго. Внимателната проверка на мотора е най-важната стъпка за купувача.

Така е от самата зора на автомобилната ера. В последните петнайсетина години обаче се промени нещо друго: самите двигатели. По-строгите екологични стандарти - а и апетитът за по-високи печалби на производителите - родиха т. нар. downsizing: мотори с по-малък работен обем, изработени от по-леки и по-тънки материали, и работещи под по-големи натоварвания. В ранните години на този преход се допускаха и грешки. Освен това новите двигатели, макар и да не са непременно по-ненадеждни от старите, изискват по-честа и внимателна поддръжка - нещо, с което много клиенти още не са свикнали. Ето десет бензинови агрегата от последните десетилетия, които се срещат често на вторичния пазар и с които трябва особено много да се внимава.
10-те най-проблемни бензинови двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Този бензинов V6 с кодово име BDX е умалена версия на 3.2-литровия FSI. Работният обем е сведен до 2773 куб. см, с по 4 клапана на цилиндър и степен на сгъстяване 12.0:1. Новаторският блок е изработен от т. нар. Alusil - алуминиево-силициева сплав с малки количества мед и магнезий. Различните варианти развиват между 190 и 220 конски сили.
Употреба:
Audi A6 от генерациите С6 (2004-2011) и С7, първите серии на Audi A7, Audi A8 от поколението D3 (2002-2009)


6