Отдавна сме свикнали с битката между гигантите BMW M и Mercedes AMG, които господстват в сектора на спортните версии. Мнозина от нас дори не се сещат за времето, когато Mercedes всъщност нямаше нищо общо с AMG, и трябваше да разчита на помощ отвън, когато искаше да се опълчи на баварците в спортния сегмент. Едно такова партньорство с Porsche през 1989 роди една от най-необикновените Е-класи в историята. Днес оцелелите бройки от този автомобил са чудесна инвестиция (впрочем немалко от тях се намират в България, като две са внесени тази година). Цените на добре запазените екземпляри вече клонят към шестцифрени суми. Става дума, разбира се, за дълго пренебрегвания Mercedes 500E.
12 ключови факта за Mercedes 500E (ГАЛЕРИЯ):
От Porsche до голяма степен са запазили оригиналния дизайн на W124, дело на легендарния Бруно Сако, но са разширили следата с 38 милиметра, и са снижили колата с 23 милиметра. Добавени са по-широки гуми, преден сплитер и по-раздути калници.
4-буталните спирачни апарати с 300-милиметрови дискове идват от SL. Оборудването е само в едно ниво - най-високото. Единствените опции, за които клиентът може да си доплати, са вграден CD чейнджър и мобилен телефон. Седалките с кожена тапицерия се доставят от Recaro.