Отдавна сме свикнали с битката между гигантите BMW M и Mercedes AMG, които господстват в сектора на спортните версии. Мнозина от нас дори не се сещат за времето, когато Mercedes всъщност нямаше нищо общо с AMG, и трябваше да разчита на помощ отвън, когато искаше да се опълчи на баварците в спортния сегмент. Едно такова партньорство с Porsche през 1989 роди една от най-необикновените Е-класи в историята. Днес оцелелите бройки от този автомобил са чудесна инвестиция (впрочем немалко от тях се намират в България, като две са внесени тази година). Цените на добре запазените екземпляри вече клонят към шестцифрени суми. Става дума, разбира се, за дълго пренебрегвания Mercedes 500E.
12 ключови факта за Mercedes 500E (ГАЛЕРИЯ):
Когато дебютира на пазара през октомври 1990, 500Е струва чудовищните за онова време 134 520 германски марки. За сравнение средната цена на нов автомобил в Германия тогава е 31,000 марки, спортно купе като Mazda MX-6 се продава за 40 500 марки, а чисто новото Porsche 968 - за 89 800 марки.
През 1993 цената на 500Е е увеличена до 145 590 марки. В САЩ продажната цена е 87 365 долара, което, преизчислено според инфлацията, би означавало 192,000 долара в днешни пари - горе-долу цената на Bentley Bentayga.