Отдавна сме свикнали с битката между гигантите BMW M и Mercedes AMG, които господстват в сектора на спортните версии. Мнозина от нас дори не се сещат за времето, когато Mercedes всъщност нямаше нищо общо с AMG, и трябваше да разчита на помощ отвън, когато искаше да се опълчи на баварците в спортния сегмент. Едно такова партньорство с Porsche през 1989 роди една от най-необикновените Е-класи в историята. Днес оцелелите бройки от този автомобил са чудесна инвестиция (впрочем немалко от тях се намират в България, като две са внесени тази година). Цените на добре запазените екземпляри вече клонят към шестцифрени суми. Става дума, разбира се, за дълго пренебрегвания Mercedes 500E.
12 ключови факта за Mercedes 500E (ГАЛЕРИЯ):
500Е се прави между 1990 и 1993. За 1994 моделна година е преименуван на Е500 (а 400 Е става Е 420), и остава в производство до 1995.
Общо от завода на Porsche излизат 10 479 бройки от 500Е/Е500. Около 1500 от тях са изнесени в САЩ, близо 1200 - в Япония, остатъкът е разпределен между европейски и близкоизточни пазари. По-късните американски бройки са с променено програмиране за намаляване на мощността до 315 коня - отстъпка пред щатската Агенция за околната среда (EPA).