Отдавна сме свикнали с битката между гигантите BMW M и Mercedes AMG, които господстват в сектора на спортните версии. Мнозина от нас дори не се сещат за времето, когато Mercedes всъщност нямаше нищо общо с AMG, и трябваше да разчита на помощ отвън, когато искаше да се опълчи на баварците в спортния сегмент. Едно такова партньорство с Porsche през 1989 роди една от най-необикновените Е-класи в историята. Днес оцелелите бройки от този автомобил са чудесна инвестиция (впрочем немалко от тях се намират в България, като две са внесени тази година). Цените на добре запазените екземпляри вече клонят към шестцифрени суми. Става дума, разбира се, за дълго пренебрегвания Mercedes 500E.
12 ключови факта за Mercedes 500E (ГАЛЕРИЯ):
На базата на разработката на Porsche е създаден и втори модел, който още по-добре прикрива хищническата си същност - 400Е. Той ползва 4.2-литровия V8 от тогавашната S-класа, но няма разширенията на калниците на 500Е и съответно може спокойно да се произвежда от Mercedes в Зинделфинген.
През 1994, вече след началото на партньорството между Mercedes и AMG, в Афалтерсбах създават една последна специална версия на W124, която носи означение E 60 AMG (на снимката). Тя получава 6-литров V8, развиващ 381 коня и ускоряващ от 0 до 100 км/ч за 5.3 секунди.