Отдавна сме свикнали с битката между гигантите BMW M и Mercedes AMG, които господстват в сектора на спортните версии. Мнозина от нас дори не се сещат за времето, когато Mercedes всъщност нямаше нищо общо с AMG, и трябваше да разчита на помощ отвън, когато искаше да се опълчи на баварците в спортния сегмент. Едно такова партньорство с Porsche през 1989 роди една от най-необикновените Е-класи в историята. Днес оцелелите бройки от този автомобил са чудесна инвестиция (впрочем немалко от тях се намират в България, като две са внесени тази година). Цените на добре запазените екземпляри вече клонят към шестцифрени суми. Става дума, разбира се, за дълго пренебрегвания Mercedes 500E.
12 ключови факта за Mercedes 500E (ГАЛЕРИЯ):
Най-важното нещо в тази кола е двигателят: 5-литровата версия на легендарния M119 V8, използван преди това в 500 SL. Тук този агрегат с 32 клапана развива 326 конски сили максимална мощност - много внушително за онова време, и 480 Нм максимален въртящ момент. Максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ч, а официално обявеното ускорение от 0 до 100 км/ч е 6.1 секунди. В множество независими тестове обаче журналисти постигат 5.5 секунди. Пресата започва да нарича 500Е "вълка в овча кожа".