Отдавна сме свикнали с битката между гигантите BMW M и Mercedes AMG, които господстват в сектора на спортните версии. Мнозина от нас дори не се сещат за времето, когато Mercedes всъщност нямаше нищо общо с AMG, и трябваше да разчита на помощ отвън, когато искаше да се опълчи на баварците в спортния сегмент. Едно такова партньорство с Porsche през 1989 роди една от най-необикновените Е-класи в историята. Днес оцелелите бройки от този автомобил са чудесна инвестиция (впрочем немалко от тях се намират в България, като две са внесени тази година). Цените на добре запазените екземпляри вече клонят към шестцифрени суми. Става дума, разбира се, за дълго пренебрегвания Mercedes 500E.
12 ключови факта за Mercedes 500E (ГАЛЕРИЯ):
Едва ли в цялата история на германската автомобилна промишленост е имало по-странно изглеждащо производство: компонентите за 500Е се произвеждат от Mercedes, и после се доставят в завода на Porsche в Цуфенхаузен. Там автомобилите се сглобяват, след което се откарват с камиони обратно до фабриката на Mercedes в Зинделфинген за боядисване. След изсъхване на боята се връщат при Porsche за монтиране на двигателите и финална окомплектовка. И накрая отново се връщат в Зинделфинген за финална инспекция и дистрибуция към дилърите. Благодарение на тази сложна схема производството на един автомобил отнема не няколко часа, като при обикновената W124, а цели 18 дни.