Отдавна сме свикнали с битката между гигантите BMW M и Mercedes AMG, които господстват в сектора на спортните версии. Мнозина от нас дори не се сещат за времето, когато Mercedes всъщност нямаше нищо общо с AMG, и трябваше да разчита на помощ отвън, когато искаше да се опълчи на баварците в спортния сегмент. Едно такова партньорство с Porsche през 1989 роди една от най-необикновените Е-класи в историята. Днес оцелелите бройки от този автомобил са чудесна инвестиция (впрочем немалко от тях се намират в България, като две са внесени тази година). Цените на добре запазените екземпляри вече клонят към шестцифрени суми. Става дума, разбира се, за дълго пренебрегвания Mercedes 500E.
12 ключови факта за Mercedes 500E (ГАЛЕРИЯ):
Последното обаче довежда и до необичаен за двете компании гаф. Новата кола, с означение 500Е, се оказва толкова раздута в калниците и престилките, че не може да мине по поточната линия на Mercedes в Зинделфинген. В крайна сметка се решава Porsche да се заеме и със сглобяването на модела - добре дошло впрочем за спортната марка, която по онова време изпитва финансови трудности и не може да натовари достатъчно завода си.