Отдавна сме свикнали с битката между гигантите BMW M и Mercedes AMG, които господстват в сектора на спортните версии. Мнозина от нас дори не се сещат за времето, когато Mercedes всъщност нямаше нищо общо с AMG, и трябваше да разчита на помощ отвън, когато искаше да се опълчи на баварците в спортния сегмент. Едно такова партньорство с Porsche през 1989 роди една от най-необикновените Е-класи в историята. Днес оцелелите бройки от този автомобил са чудесна инвестиция (впрочем немалко от тях се намират в България, като две са внесени тази година). Цените на добре запазените екземпляри вече клонят към шестцифрени суми. Става дума, разбира се, за дълго пренебрегвания Mercedes 500E.
12 ключови факта за Mercedes 500E (ГАЛЕРИЯ):
През 1989 обаче Mercedes все още не разполага с услугите на AMG. По това време първото и второто поколения на BMW M5 се продават като топъл хляб, и в Щутгарт решават да създадат свой конкурент на спортния модел. За целта обаче им е нужен партньор: Porsche. От Mercedes възлагат на компанията от Цуфенхаузен да проектира нова върхова версия на тогавашната Е-класа (W124), като използват петлитровия V8 от SL. Освен това инженерите на Porsche трябва да преработят изцяло окачването и да подобрят аеродинамиката.