fallback

Какви всъщност трябва да бъдат оборотите на празен ход на двигателя?

Задвижващият агрегат е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент

Много собственици на автомобили са уверени, че на празен ход двигателят работи в специален режим, минимизира разхода на гориво и в същото време зарежда акумулатора. Всъщност това не е точно така. Нека кажем нещо повече: не всички обороти на двигателя са еднакво полезни.

Работният процес на силовия агрегат се осъществява, когато коляновият вал се върти, преминавайки в режим на повишено натоварване само след натискане на педала на газта. На празен ход двигателят изпълнява функцията за презареждане на консуматори на енергия, да речем, осветително оборудване, парно или аудио система. Това обаче не означава, че акумулаторът се зарежда в този момент.

Всъщност при такова положение няма достатъчно обороти на двигателя, за да се поддържа всичко в добра форма. И ако сържите колата на празен ход при минусови температури, когато се наложи да запалите двигателя отново, това може да не се случи. Да, батерията ще се изтощи. За да избегнете това, трябва да поддържате оборотите на двигателя над нормата, определена за режим на празен ход. Или просто карайте колата.

Колко всъщност трябва да са оборотите на празен ход? Първо, т.нар. „празен ход“ трябва да е стабилен, не плаващ. Освен това, без проява на детонация на силовия агрегат. На второ място, достатъчно за оптимална работа не само на акумулатора, но и на генератора, маслената помпа и охладителната система. И накрая, нито прекалено високи, нито всъщност много ниски.

За да бъдем конкретни, за да осигурим нормални алгоритми за работа, оборотите на празен ход първоначално трябва да бъдат от 800 до 1000 об/мин. Преди загряване на двигателя, естествено, този индикатор може да се увеличи, а с повишаване на температурата и стигането и до работна - може да падне. Що се отнася до оборотите на двигателя по време на шофиране, оптималният диапазон се счита за от 2500 до 4500 об/мин за двигатели с естествено пълнене и от 2100 за агрегати с турбокомпресор. С други думи, двигателят е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент.

През зимния сезон, поради продължителността на загряването и повишените динамични и климатични натоварвания, експертите не препоръчват оборотите на двигателя да са над 2500 об/мин по време на движение.

fallback
  • #2
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, Ето ти техническа тема и отрицателен въртящ момент от които бягаш като дявол от тамян, въпреки че си дипломиран инженер по ДВГ и това би трябвало да е стихията ти. Слагаш минусчетата тук и бягаш и пишеш от в другата тема заяждания тип искрено и лично. Пиши тук и обясни каква ми е грешката? Съгласен ли си с написаното В статията? Наистина ли смяташ, че е оптимално да караш toyota-та при градско шофиране с 2500 оборота и 100 нютонметра, както ти препоръчват? Колко киловата са това?
  • #1
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "оптималният диапазон се счита за от 2500 до 4500 об/мин за двигатели с естествено пълнене и от 2100 за агрегати с турбокомпресор. С други думи, двигателят е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент." Някой пак обърка обороти с въртящ момент! Допускам че се е опитал да каже 50 до 70% от максималните обороти. Въртящият момент не зависи от оборотите, а от натоварването на коляновия вал и при спускане е препоръчително въртящия момент да е отрицателен.
fallback
Последни