fallback

Какви всъщност трябва да бъдат оборотите на празен ход на двигателя?

Задвижващият агрегат е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент

Много собственици на автомобили са уверени, че на празен ход двигателят работи в специален режим, минимизира разхода на гориво и в същото време зарежда акумулатора. Всъщност това не е точно така. Нека кажем нещо повече: не всички обороти на двигателя са еднакво полезни.

Работният процес на силовия агрегат се осъществява, когато коляновият вал се върти, преминавайки в режим на повишено натоварване само след натискане на педала на газта. На празен ход двигателят изпълнява функцията за презареждане на консуматори на енергия, да речем, осветително оборудване, парно или аудио система. Това обаче не означава, че акумулаторът се зарежда в този момент.

Всъщност при такова положение няма достатъчно обороти на двигателя, за да се поддържа всичко в добра форма. И ако сържите колата на празен ход при минусови температури, когато се наложи да запалите двигателя отново, това може да не се случи. Да, батерията ще се изтощи. За да избегнете това, трябва да поддържате оборотите на двигателя над нормата, определена за режим на празен ход. Или просто карайте колата.

Колко всъщност трябва да са оборотите на празен ход? Първо, т.нар. „празен ход“ трябва да е стабилен, не плаващ. Освен това, без проява на детонация на силовия агрегат. На второ място, достатъчно за оптимална работа не само на акумулатора, но и на генератора, маслената помпа и охладителната система. И накрая, нито прекалено високи, нито всъщност много ниски.

За да бъдем конкретни, за да осигурим нормални алгоритми за работа, оборотите на празен ход първоначално трябва да бъдат от 800 до 1000 об/мин. Преди загряване на двигателя, естествено, този индикатор може да се увеличи, а с повишаване на температурата и стигането и до работна - може да падне. Що се отнася до оборотите на двигателя по време на шофиране, оптималният диапазон се счита за от 2500 до 4500 об/мин за двигатели с естествено пълнене и от 2100 за агрегати с турбокомпресор. С други думи, двигателят е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент.

През зимния сезон, поради продължителността на загряването и повишените динамични и климатични натоварвания, експертите не препоръчват оборотите на двигателя да са над 2500 об/мин по време на движение.

fallback
  • #52
    ... ( преди 5 месеца )
    MythBuster, ти си ненормален бе
  • #51
    Не четох статията, н ( преди 1 година )
    Че никой не е в час...как карахме, когато нямаше оборотомери...как се оразмерява маховика, или разбирачите мислят, че като кажат въртящ момент, то маховик не ти трябва ..
  • #50
    MythBuster ( преди 1 година )
    И не е нужно да пишеш като анонимен господин инженер по двигатели с вътрешно горене с много никове? Още не си ми отговорил на елементарната задачка за втори клас, ако при спускане с баничарката масата на автомобила упражнява 100 Nm въртящ момент на вала на ДВГ, а двигателя упражнява минус 50 Nm въртящ момент, Колко е сумарният въртящ момент и автомобилът ще ускорява или ще намалява скоростта си в сравнение с движение на неутрална скорост? Всеки ниско интелигентен може да отговори, давай инженере
  • #49
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е именно де, нали затова ти казвам че по твоята логика на левите гуми се подава положителен въртящ момент, а на десните отрицателен, защото така си прочел в Уикипедия.
  • #48
    Анонимен ( преди 1 година )
    Бустер,то много сложно бе изтрешеняк.Зависи от коя страна гледаш гумата.Ако гледаш от лявата страна гумите се въртят обратно на часовниковата стрелка,ако гледаш отдясно се въртят по часовниковата стрелка.Този бил учил физика,ай бегай се прскачай.
  • #47
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ама то с четене на Уикипедия до такива изводи се стига. Особено когато основната ти цел в живота е да се заяждаш и подиграваш на останалите, а не да научиш нещо от тях или докато търсиш информация за да им отговориш на някой въпрос. Така става когато се опитваш да опровергаеш очевидни факти и спориш с някой, който твърди че земята не е плоска, а ти му намираш стотици доказателства че е плоска и че съществува перпето мобиле, само защото отричаш всички факти, които ти казва.
  • #46
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Бустер,то много сложно бе ***.Въртящия момент е положителен, когато е по посока обратна на часовниковата стрелка и отрицателен когато е по посока на часовниковата стрелка.Източник уикипедия." Докладвах ти коментара за изтриване, но очевидно тук толерират такива обиди затова ще ти отговоря. Само абсолютно неграмотници и хора с отрицателен коефициент на интелигентност могат да твърдят че при движение напред се подава на лявата гума положителен, а на дясната отрицателен въртящ момент.
  • #45
    Иванов ( преди 1 година )
    Едно е сигурно - на днешните нови коли , празния ход е прекалено ниски обороти и в резултат има вибрации и тресат. Малко дигаш оборотите с *** и заспиват. Карам служебен голф 8 - чисто нов , на 2000 км е сега - на празен ход вибрира много неприятно. 2,0 тди. Малко му подаваш с *** и заспива.
  • #44
    Анонимен ( преди 1 година )
    Винаги зимни време оборотите на двигателя трябва да са повишени спрямо летният сезон ! Причините са много ....неизправен алтернатор който не зарежда на ниски обороти ,студен атмосферен въздух който смущава работата на газовия изпарител,неизправна водноохладителна помпа която не върти ох.тепност ,не изправен термостат който е заседнал в отворено положение,износен до безобразие ангренажен ремък който е изменил въртящ момент,манипулиран компютър който не отчита правилно дефекти в силовия агрегат!!!
  • #43
    Анонимен ( преди 1 година )
    Бустер,то много сложно бе ***.Въртящия момент е положителен, когато е по посока обратна на часовниковата стрелка и отрицателен когато е по посока на часовниковата стрелка.Източник уикипедия.
fallback
Последни