fallback

Какви всъщност трябва да бъдат оборотите на празен ход на двигателя?

Задвижващият агрегат е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент

Много собственици на автомобили са уверени, че на празен ход двигателят работи в специален режим, минимизира разхода на гориво и в същото време зарежда акумулатора. Всъщност това не е точно така. Нека кажем нещо повече: не всички обороти на двигателя са еднакво полезни.

Работният процес на силовия агрегат се осъществява, когато коляновият вал се върти, преминавайки в режим на повишено натоварване само след натискане на педала на газта. На празен ход двигателят изпълнява функцията за презареждане на консуматори на енергия, да речем, осветително оборудване, парно или аудио система. Това обаче не означава, че акумулаторът се зарежда в този момент.

Всъщност при такова положение няма достатъчно обороти на двигателя, за да се поддържа всичко в добра форма. И ако сържите колата на празен ход при минусови температури, когато се наложи да запалите двигателя отново, това може да не се случи. Да, батерията ще се изтощи. За да избегнете това, трябва да поддържате оборотите на двигателя над нормата, определена за режим на празен ход. Или просто карайте колата.

Колко всъщност трябва да са оборотите на празен ход? Първо, т.нар. „празен ход“ трябва да е стабилен, не плаващ. Освен това, без проява на детонация на силовия агрегат. На второ място, достатъчно за оптимална работа не само на акумулатора, но и на генератора, маслената помпа и охладителната система. И накрая, нито прекалено високи, нито всъщност много ниски.

За да бъдем конкретни, за да осигурим нормални алгоритми за работа, оборотите на празен ход първоначално трябва да бъдат от 800 до 1000 об/мин. Преди загряване на двигателя, естествено, този индикатор може да се увеличи, а с повишаване на температурата и стигането и до работна - може да падне. Що се отнася до оборотите на двигателя по време на шофиране, оптималният диапазон се счита за от 2500 до 4500 об/мин за двигатели с естествено пълнене и от 2100 за агрегати с турбокомпресор. С други думи, двигателят е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент.

През зимния сезон, поради продължителността на загряването и повишените динамични и климатични натоварвания, експертите не препоръчват оборотите на двигателя да са над 2500 об/мин по време на движение.

fallback
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е именно де! Нали точно това правя под всяка статия! Обяснявам какво ни лъжат В статията и как ни манипулират, като проявявам критично мислене и лъсват всички несъответствия. Призовавам и вас! Абсурдно е някой да ти препоръчва да шофираш автомобилът си като по добираш такъв режим че постоянно да използваш между 50 и 70% от въртящия момент и не е нужно да си завършил ДВГ за да го знаеш. Достатъчно е да имаш книжка и поне 10 км пробег опит, но дори след като ви казах лъжата не я виждате!
  • #21
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,аз не вярвам на всичко написано в интернет.Ще ти дам пример.Знаеш ли как се казва пресаташето на футболния отбор от ЮАР Мамелъди Съндаунс на който Христо Стоичков е треньор?Ако не си го чувал,има го в интернет.Та въпроса ми е, съществува ли такъв човек?
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тоест си 100% съгласен с всичко написано от мен от тази статия, така ли да го разбирам? Или отново си съгласен с всичко написано от мен, няма грешки във фактологията, няма опити за манипулации, няма лъжи, няма обиди към останалите, а само хвалебствия, че сте много по-умни и образовани от мене, Но въпреки това отново реши да дойдеш тук и да се заяждаш с мен за забавление като и друг път? А ето, че доброволно бях дал повод на Гост да ми се подиграва колко съм необразован и глупав по ДВГ!
  • #19
    Батко ( преди 1 година )
    На моята бензинова малолитражка 85 % от момента е при 2500 об .м.
  • #18
    Турбо ( преди 1 година )
    Карай с такива обороти каквито смяташ за правилни.Спора е безсмислен за мен.Ако питаш 10 човека,ще получиш 10 различни отговора.За статия преписана от нета и преведена с Гугъл,няма смисъл да коментирам.
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    Някой няма ли да отговори? Да или не? Нали сте поне петима които имате завършено висше със специалност двигатели с вътрешно горене? Аз съм лаик и питам с какви обороти и какъв въртящ момент да си карам тойотата? Вече сметнах че според статията трябва да я карам с 2500 оборота и 100 нМ. Вярно ли е или не? Елементарен практически въпрос, на който всеки с средно ниво на обща култура знае отговора и би трябвало да е елементарен за топ специалисти по ДВГ? Технически въпрос, а не по искрено и лично!
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    Турбо, отново извърташ въпросите на където си пожелаеш а не отговаряш на конкретно зададен въпрос който е - вярно ли е написаното В статията или не? Има два възможни отговори ДА и НЕ. Твоят какъв е ? "оптималният диапазон се счита за от 2500 до 4500 об/мин за двигатели с естествено пълнене и от 2100 за агрегати с турбокомпресор. С други думи, двигателят е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент." Вярно ли е или не? Кажи си експертното мнение. Нали това си завършил?
  • #15
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,забрави ли какво говореше преди две години,като те карах да смяташ?Не ми е цел в живота да смятам мощност, момент и съпротивлението при движение,не ми приоритет да мога.Дадох ти формулите,понаучи нещо и изведнъж стана голям специалист по двг.Да не кажа,че в тълкуванията ти как се променят мощност, момент,обороти и кпд няма нищо вярно.Гледай си електротехниката и не се меси в спор за двг.Чудиш се защо те обиждат и ти се подиграват антиелектриците и те пращат на психиатър.
  • #14
    Анонимен ( преди 1 година )
    Психо,марш да работиш,бадева хляб ядеш.
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 11. Прочети статията и дай конкретен пример с обороти и въртящ момент на личния си автомобил? Сигурен ли си че можеш да осигуриш движение с 50 до 70% от въртящия момент на двигателят ти в ежедневното си шофиране през по-голямата част от времето, както препоръчва статията? Не е ли очевидно че говорят за 50 до 70% от оборотите а не от въртящия момент, който няма нищо общо в случая, защото не зависи от тебе?
fallback
Последни