fallback

Какви всъщност трябва да бъдат оборотите на празен ход на двигателя?

Задвижващият агрегат е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент

Много собственици на автомобили са уверени, че на празен ход двигателят работи в специален режим, минимизира разхода на гориво и в същото време зарежда акумулатора. Всъщност това не е точно така. Нека кажем нещо повече: не всички обороти на двигателя са еднакво полезни.

Работният процес на силовия агрегат се осъществява, когато коляновият вал се върти, преминавайки в режим на повишено натоварване само след натискане на педала на газта. На празен ход двигателят изпълнява функцията за презареждане на консуматори на енергия, да речем, осветително оборудване, парно или аудио система. Това обаче не означава, че акумулаторът се зарежда в този момент.

Всъщност при такова положение няма достатъчно обороти на двигателя, за да се поддържа всичко в добра форма. И ако сържите колата на празен ход при минусови температури, когато се наложи да запалите двигателя отново, това може да не се случи. Да, батерията ще се изтощи. За да избегнете това, трябва да поддържате оборотите на двигателя над нормата, определена за режим на празен ход. Или просто карайте колата.

Колко всъщност трябва да са оборотите на празен ход? Първо, т.нар. „празен ход“ трябва да е стабилен, не плаващ. Освен това, без проява на детонация на силовия агрегат. На второ място, достатъчно за оптимална работа не само на акумулатора, но и на генератора, маслената помпа и охладителната система. И накрая, нито прекалено високи, нито всъщност много ниски.

За да бъдем конкретни, за да осигурим нормални алгоритми за работа, оборотите на празен ход първоначално трябва да бъдат от 800 до 1000 об/мин. Преди загряване на двигателя, естествено, този индикатор може да се увеличи, а с повишаване на температурата и стигането и до работна - може да падне. Що се отнася до оборотите на двигателя по време на шофиране, оптималният диапазон се счита за от 2500 до 4500 об/мин за двигатели с естествено пълнене и от 2100 за агрегати с турбокомпресор. С други думи, двигателят е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент.

През зимния сезон, поради продължителността на загряването и повишените динамични и климатични натоварвания, експертите не препоръчват оборотите на двигателя да са над 2500 об/мин по време на движение.

fallback
  • #12
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ясно и конкретно зададен въпрос правилна ли е препоръката В статията, за 2500 оборота и 100 нютон метра за твоя личен автомобил? Има два възможни отговора да или не. Ти кой от двата даваш, за да видим правилни ли са препоръките според тебе или не? Какво не разбра?
  • #11
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Що поставяш условие в градски условия,където променливите са непрекъснато и никога не са еднакви.Например по някога можеш в градско да караш с постоянна скорост 40 км/ч и 1200-1300 об/мин,например в София неделя сутрин когит нема никой,че са си по родните места.Но виж в час пик ще си на високи ниски като гребен ако има писец и хартия. Тез неща не ги отбираш ич.
  • #10
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,на коя предавка ще се движи автомобила?Вижда ли се колко си кух,едни условия не можеш да зададеш правилно.То голяма философия да заместиш по една формула за съпротивление на въздуха и търкаляне на гумите и да изчислиш.Хайляк човек без работа,ще ми дава оценка.
  • #9
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Статията е за оборотите на празен ход,а не простотиите дето пишеш.
  • #8
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Мити4ен,оптималните обороти за бензинов двигател са 2500 -4500.За съвременните дизели са под 2000,там където въртящия момент е най висок." Дай конкретен пример де? Попитах те за движение в градски условия? За да можеш да ми отговориш с конкретни цифри нека скоростта да е 20 км в час. С какви обороти и какъв въртящ момент е оптимално да се движиш при тази скорост? Говори с цифри. Остави личните квалификации настрани в тази тема. Хайде да видим можеш ли?
  • #7
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Хайде сега да видим дали си психопат и няма да отговориш на въпроса, както предполагам. Ще сметнеш ли на твоя автомобил с Колко оборота и с какъв въртящ момент трябва да караш по препоръките на статията, за да поддържаш оптималния режим на двигателя? Прав ли съм бил с 2500 оборота и 100 нютонметра? Ако не отговориш си психопат и отговаряш на профила. Докажи че не си? Говори веднъж за разнообразие с цифри и факти и сметни нещо по специалността си, без да се извърташ и да говориш празни приказки.
  • #6
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,оптималните обороти за бензинов двигател са 2500 -4500.За съвременните дизели са под 2000,там където въртящия момент е най висок.
  • #5
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,колко пъти трябва да ти се каже не коментирай теми които не разбираш.Всеки с функционална грамотност ще ти каже в статията всичко е точно.Въртящия момент зависи от натоварването и оборотите на двигателя.Виж формулата за изчисляване на въртящия момент,в нея участват и оборотите.Ако оборотите нямаха значение за въртящия момент,защо тога съществува скоростната кутия?
  • #4
    Илиян ( преди 11 месеца )
    още един бисер: "повишените динамични и климатични натоварвания". Като ви натоварят климатът и динамиката ... внимавайте колеги, защото е опасно за двигателя!!!
  • #3
    Илиян ( преди 11 месеца )
    "двигателят изпълнява функцията за презареждане на консуматори на енергия, да речем, осветително оборудване, парно или аудио система"-моля да ми обясните как ще презаредите консуматори на енергия :))) думата е "захранване", ама гугъл-преводът не е за всеки хахаха, смешни, много смешни.
fallback
Последни