fallback

Какви всъщност трябва да бъдат оборотите на празен ход на двигателя?

Задвижващият агрегат е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент

Много собственици на автомобили са уверени, че на празен ход двигателят работи в специален режим, минимизира разхода на гориво и в същото време зарежда акумулатора. Всъщност това не е точно така. Нека кажем нещо повече: не всички обороти на двигателя са еднакво полезни.

Работният процес на силовия агрегат се осъществява, когато коляновият вал се върти, преминавайки в режим на повишено натоварване само след натискане на педала на газта. На празен ход двигателят изпълнява функцията за презареждане на консуматори на енергия, да речем, осветително оборудване, парно или аудио система. Това обаче не означава, че акумулаторът се зарежда в този момент.

Всъщност при такова положение няма достатъчно обороти на двигателя, за да се поддържа всичко в добра форма. И ако сържите колата на празен ход при минусови температури, когато се наложи да запалите двигателя отново, това може да не се случи. Да, батерията ще се изтощи. За да избегнете това, трябва да поддържате оборотите на двигателя над нормата, определена за режим на празен ход. Или просто карайте колата.

Колко всъщност трябва да са оборотите на празен ход? Първо, т.нар. „празен ход“ трябва да е стабилен, не плаващ. Освен това, без проява на детонация на силовия агрегат. На второ място, достатъчно за оптимална работа не само на акумулатора, но и на генератора, маслената помпа и охладителната система. И накрая, нито прекалено високи, нито всъщност много ниски.

За да бъдем конкретни, за да осигурим нормални алгоритми за работа, оборотите на празен ход първоначално трябва да бъдат от 800 до 1000 об/мин. Преди загряване на двигателя, естествено, този индикатор може да се увеличи, а с повишаване на температурата и стигането и до работна - може да падне. Що се отнася до оборотите на двигателя по време на шофиране, оптималният диапазон се счита за от 2500 до 4500 об/мин за двигатели с естествено пълнене и от 2100 за агрегати с турбокомпресор. С други думи, двигателят е най-полезен, когато работи при 50-70% от въртящия си момент.

През зимния сезон, поради продължителността на загряването и повишените динамични и климатични натоварвания, експертите не препоръчват оборотите на двигателя да са над 2500 об/мин по време на движение.

fallback
  • #32
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Ако успееш да натовариш достатъчно двигателя,защо да не може да го постигнеш.На Шипка с 2 тона баничарка на 2 скорост,как смяташ дали не съм ги постигнал?С 20 км/ч в градски режим няма как освен,ако не закача някое тежко ремарке.Въртящият момент зависи от натоварването и оборотите.Стига ми губи времето,че се събра опашка,на работа съм.
  • #31
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Какво въртя бе човек можеш ли да караш или не можеш с 50 до 70% от въртящия момент да или не да или не да или не да или не да или не да или не да или не да или не? Не ме карай да си мисля че и ти си от онези! Толкова ли ти е трудно да отговориш с да или не?
  • #30
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    И както винаги накрая оправданието след като ви обясня с конкретен пример какво съм имейл предвид, ще е че си го знаете но нарочно сте се правили на най-глупавите хора в света, за да се заяждате с мен. Онзи работливият гост сигурно след работа ще иде и на почивка за седмица, защото на въпроси с конкретни факти и цифри не отговаря, по разбираеми причини, описани в една статия която редовно му цитирам от Уикипедия. И това било защото аз съм бил неграмотен, че му говоря с факти които той не разб
  • #29
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Ти почна като Мирча Кришан,все около краставиците се въртиш.Ако искаш автомобила ти да върви икономично,ще търсиш диапазона на максималния въртящ момент.
  • #28
    Турбо ( преди 11 месеца )
    За бензинов Партнер 1,6 VTI са 3500 оборота.Трябва да познаваш характеристиките на двигателя,за да може да използваш динамичните му качества максимално.В статията има верни и неверни неща и е написана толкова обобщаващо за различни двигатели.В река Нил плуват крокодил.Щом Марица е река,следва да има крокодили.Статията е написана от лаик като тебе и е преведена толкова неграмотно,затова се отказвам да я коментирам.
  • #27
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Не те питам за оборотите. Питам те за въртящия момент. Поне след десетото задаване на въпроса за въртящ момент не разбра ли? Възможно ли е да поддържаш въртящия момент от 50 до 70% както ти препоръчва статията? Десети път питам и досега от никой от завършилите ДВГ специалност не ми е отговорил. Трудно е, когато идея си нямате Какво е това въртящ момент и си мислите, че е ред в таблицата срещу оборотите и се постига дори при неутрална скорост на празни обороти, както многократно сте твърдели.
  • #26
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Обяснява ти като на лаик.Всеки грамотен шофьор винаги се стреми да държи такива обороти на двигателя,при които е най икономичен.Това са оборотите при които въртящият момент е най голям.За старото ми Пежо 2 HDI са 2000 оборота,за сегашното 1,6 HDI са 1750 оборота.
  • #25
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А как се казва прабабата на дядо ми? Какво значение има Как се казва пресаташето? Не знам и не ме интересува. Какво общо има с темата която коментираме? Смяната на името на пресаташето означава ли че са нарушени физичните закони, както се опитват да ни излъжат в статията? Физически е невъзможно да поддържаш от 50 до 70% от максималния въртящ момент по време на шофиране без да търся в googlе. Докато никой не реагира под статиите ще продължават да ви лъжат все по-нагло и още по-нагло!
  • #24
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Как се казва пресаташето, Тесльо?
  • #23
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Но все още не разбирам толкова ли е ви харесва да ви лъжат, за да защитавате всяка една лъжа която се опитвам да разоблича? Май наистина си заслужаваме управниците. Точно това се опитвам да променя - да накарам все повече хора да мислят и да не се доверяват сляпо на всяка захаросана лъжа, която им звучи добре. Например че бъдещето било в синтетичното гориво което използва 40 пъти повече енергия за 100 км и струва десетки евро за литър, но идеята ви звучи добре и все готови да я финансирате.
fallback
Последни