fallback

Американски съдия: В Tesla са знаели за опасния дефект на автопилота

На компанията може да бъде търсена сметказа умишлено неправомерно поведение и груба небрежност

Съдия в Щатите постанови, че са намерени „убедителни доказателства“ за това, че изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск и други мениджъри са знаели за опасни дефекти в системата за автопилот на компанията. Ройтерс съобщава, че съдия Рейд Скот от Окръжния съд на окръг Палм Бийч в американския щат Флорида е постановил следното: ищец, който съди Tesla, може да започне процес и да поиска компенсации от компанията за умишлено неправомерно поведение и груба небрежност.

„Би било разумно да се заключи, че ответникът Tesla чрез своя главен изпълнителен директор и инженери е бил напълно наясно с проблема с „автопилота“, който не успява да открие напречен трафик“, установи съдия Скот. Съобщава се, че делото във Флорида е заведено срещу Tesla след фатална катастрофа през 2019 г., при която системата за автопилот на Model 3 не успя да засече камион, пресичащ пред колата.

Стивън Банър беше убит, когато неговият Модел 3 се блъсна в камион с 18 колела, като в последствие цялата горна част на каросерията на Tesla е отрязана от удара. Съдията е постановил също и че съпругата на водача на Tesla може да спори пред съдебните заседатели и по друг казус - предупрежденията в ръководството на собственика на колата и споразумението clickwrap – електронен подпис или потвърждение на споразумение – са неадекватни.

Той също така е събрал доказателства, че Tesla „се е ангажирала с маркетингова стратегия, която обрисува продуктите като автономни“ и че публичните коментари на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск за технологията „имаха значителен ефект върху убеждението относно възможностите на продуктите“.

Като част от доказателствата се съобщава, че е цитиран видеоклип от 2016 г., показващ как Tesla се движи напълно автономно, като шофьорът седи на шофьорското място само по „правни причини“, както се посочва в отказа от отговорност на видеото. Според Ройтерс видеото онагледява, че колата се е „самоуправлявала“ в тази демонстрация. „В това видео липсва каквато и да е индикация, че видеото е само демонстрация или че тази технология в момента не съществува на пазара“, каза съдия Скот.

Съобщава се също, че според съдията катастрофата на г-н Банър е „зловещо подобна“ на друга фатална катастрофа, която се случи през 2016 г. При катастрофата през 2016 г. системата за автопилот на Tesla също не успя да открие пресичащи камиони, което доведе до смъртта на Джошуа Браун.

Професорът по право в Университета на Южна Каролина Брайънт Уокър Смит каза пред Ройтерс, че доказателствата сочат, че има „тревожни несъответствия“ между това, което ръководителите на Tesla знаят по въпроса, и това, което компанията казва в своите маркетингови послания.

Това становище отваря вратата за публичен процес, в който съдията изглежда склонен да допусне множество свидетелски показания и други доказателства, които биха могли да бъдат доста неудобни за Tesla и нейния главен изпълнителен директор“, каза той. „И сега резултатът от този процес може да бъде присъда с наказателни обезщетения.“ Тжзи неуспех за Tesla следва победата на компанията в две съдебни дела в Калифорния по-рано тази година.

В първия случай се твърди, че Model 3 на Мика Лий внезапно се е отклонил от магистрала в Лос Анджелис, докато е пътувал със 65 мили в час (104 км/ч), удряйки се в палмово дърво и избухвайки в пламъци, всичко това в рамките на няколко секунди. Според Reuters ищците твърдят, че системата за автопилот на Model 3 е била включена по това време и е причинила катастрофата, която убива г-н Лий и рани сериозно двама пътници, включително осемгодишно момче.

Освен това Tesla спечели дело срещу жителката на Лос Анджелис Джъстин Хсу, която твърдеше, че нейният Model S се забива в бордюр с активиран автопилот. Официалното решение е, че причината е разсейването на водача и Tesla ясно предупреждават за факта, че техният автопилот не е еквивалент на управление без водач. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) е започнала повече от 36 разследвания на катастрофи на Tesla, като 23 от тези катастрофи включват смъртни случаи.

fallback
  • #35
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 33. Дай само 5? Ще ти отнеме по-малко време и знаци , отколкото изхаби за да си напишеш поредното заяждане и лъжи. Нещо по темата автопилот имаш ли да кажеш или си тук само за заяжданията? Знам че истината и фактите които пиша ви дразнят и съм дразнител за вас, но само ме амбицирате и ставате за смях като ги отричате и обяснявате че Таково животно нема.
  • #34
    РУК ( преди 11 месеца )
    Бъстъре, психологията ми е и хоби и нужна за бизнеса ми за да правя бърза и правилна преценка на клиента или доставчика! Ти моето момче, си инциклопедия на масовите психиатрични заболявания сред населението!Проблема при теб е, че много са струпани в един индивид!И с драскането си тук точно компенсираш комплекс за малоценност!!!!Невъзможността да се докажеш в личния си живот с лицето си и уменията ти, те кара да се пънеш с някакъв ник пред непознати и да се мислиш за велик! Не си!
  • #33
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Ти си всеобщ дразнител и не очаквай добро отношение.Ако започна да цитирам всички непризнати грешки,ще трябва да пиша цяла нощ.
  • #32
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Посочи ми непризната грешка, която да доказва моята неграмотност? Аз мога да те засипя с цитати, която доказва твоята. Защо след като се махнах от Факти "всички" ме последвахте тук? Кой е психопата преследвач? Кой лъже нагло и безочливо, включително сега за отношението ми към автопилота на Тесла? Цитати? НЕ. Факти? Не. Истината? Твърдо не! От нея се изприщваш!
  • #31
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Мити4ен бустер4о,а не смяташ ли че заслужаваш точно такова отношение? Каквото повикало, такова се обадило,тесларче." Знаеш ли какво смятам? Имаш толкова голям проблем със самооценката си, че предпочиташ да се представиш за заядливия психопат, вместо да си признаеш грешка и липса на елементарни знания и образование! Погледни с какво се опитваш да ме обидиш? Гост ( преди 1 седмица )Бустер4о,мразя такива НЕГРАМОТНИ наглеци като тебе безплатно.Щом смяташ гаргарата с ТЪ ПА ЦИ,за глу пост,ОК.
  • #30
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, засипах те с клипове снимани 5 мин след като си питал. детските и дамските бански на сушилника на терасата на апартамента на морето ли са въображаеми? Писането тук, докато се движа със 150км/ч по магистралата? Трифазния 18кв бойлер сниман върху фотоволтсичен панел с бележка "позрав Кype" или 3300W инвертор със същата бележка? Или модула за вдигане на мощността на Ивеко и сменения диференциал? Това да не ти е твоя измислен тристаен апартамент с гараж в Чайка?
  • #29
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен бустер4о,а не смяташ ли че заслужаваш точно такова отношение? Каквото повикало, такова се обадило,тесларче.
  • #28
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Знаеш ли какво е комплекс за малоценност? Очевидно не знаеш, точно както не знаеше какво е психопат, когато за пръв път се опита да я използваш срещу мен, а се оказа че малко по рано си се самоописал с гордост с всички симптоми на психопатията. Ето ти пример за комплекс за малоценност " Гост ( преди 1 седмица )Бустер4о,мразя такива неграмотни наглеци като тебе безплатно.Щом смяташ гаргарата с тъ па ци,за глу пост,ОК." Статията "Toyota готви водороден Land Cruiser с ДВГ. "
  • #27
    Гост ( преди 11 месеца )
    За митичния всичко съществува само в неговото въображение.Няма да се учудя, ако няма жена и деца.С какво ги храни като денонощно е по форумите.С въображаеми бизнеси и измислени пасивни вложения.
  • #26
    РУК ( преди 11 месеца )
    "Броя на постовете изпълнени си цифри и факти, не означава психопатия" Напротив! Признак е на тежки психопатии и компелс за малоценност! Да пишеш толкова много тук, а съм сигурен, че драскаш и по други сайтове и форуми, да отделяш толкова време от деня си за това, напълно анонимно, срещу напълно анонимни говори за много тежки проблеми с главата!При това говориш, че имаш жена и деца!!! Дадох ти съвсем добронамерен съвет преди време - върви се прегледай! Може все още да има лечение!
fallback
Последни