fallback

Американски съдия: В Tesla са знаели за опасния дефект на автопилота

На компанията може да бъде търсена сметказа умишлено неправомерно поведение и груба небрежност

Съдия в Щатите постанови, че са намерени „убедителни доказателства“ за това, че изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск и други мениджъри са знаели за опасни дефекти в системата за автопилот на компанията. Ройтерс съобщава, че съдия Рейд Скот от Окръжния съд на окръг Палм Бийч в американския щат Флорида е постановил следното: ищец, който съди Tesla, може да започне процес и да поиска компенсации от компанията за умишлено неправомерно поведение и груба небрежност.

„Би било разумно да се заключи, че ответникът Tesla чрез своя главен изпълнителен директор и инженери е бил напълно наясно с проблема с „автопилота“, който не успява да открие напречен трафик“, установи съдия Скот. Съобщава се, че делото във Флорида е заведено срещу Tesla след фатална катастрофа през 2019 г., при която системата за автопилот на Model 3 не успя да засече камион, пресичащ пред колата.

Стивън Банър беше убит, когато неговият Модел 3 се блъсна в камион с 18 колела, като в последствие цялата горна част на каросерията на Tesla е отрязана от удара. Съдията е постановил също и че съпругата на водача на Tesla може да спори пред съдебните заседатели и по друг казус - предупрежденията в ръководството на собственика на колата и споразумението clickwrap – електронен подпис или потвърждение на споразумение – са неадекватни.

Той също така е събрал доказателства, че Tesla „се е ангажирала с маркетингова стратегия, която обрисува продуктите като автономни“ и че публичните коментари на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск за технологията „имаха значителен ефект върху убеждението относно възможностите на продуктите“.

Като част от доказателствата се съобщава, че е цитиран видеоклип от 2016 г., показващ как Tesla се движи напълно автономно, като шофьорът седи на шофьорското място само по „правни причини“, както се посочва в отказа от отговорност на видеото. Според Ройтерс видеото онагледява, че колата се е „самоуправлявала“ в тази демонстрация. „В това видео липсва каквато и да е индикация, че видеото е само демонстрация или че тази технология в момента не съществува на пазара“, каза съдия Скот.

Съобщава се също, че според съдията катастрофата на г-н Банър е „зловещо подобна“ на друга фатална катастрофа, която се случи през 2016 г. При катастрофата през 2016 г. системата за автопилот на Tesla също не успя да открие пресичащи камиони, което доведе до смъртта на Джошуа Браун.

Професорът по право в Университета на Южна Каролина Брайънт Уокър Смит каза пред Ройтерс, че доказателствата сочат, че има „тревожни несъответствия“ между това, което ръководителите на Tesla знаят по въпроса, и това, което компанията казва в своите маркетингови послания.

Това становище отваря вратата за публичен процес, в който съдията изглежда склонен да допусне множество свидетелски показания и други доказателства, които биха могли да бъдат доста неудобни за Tesla и нейния главен изпълнителен директор“, каза той. „И сега резултатът от този процес може да бъде присъда с наказателни обезщетения.“ Тжзи неуспех за Tesla следва победата на компанията в две съдебни дела в Калифорния по-рано тази година.

В първия случай се твърди, че Model 3 на Мика Лий внезапно се е отклонил от магистрала в Лос Анджелис, докато е пътувал със 65 мили в час (104 км/ч), удряйки се в палмово дърво и избухвайки в пламъци, всичко това в рамките на няколко секунди. Според Reuters ищците твърдят, че системата за автопилот на Model 3 е била включена по това време и е причинила катастрофата, която убива г-н Лий и рани сериозно двама пътници, включително осемгодишно момче.

Освен това Tesla спечели дело срещу жителката на Лос Анджелис Джъстин Хсу, която твърдеше, че нейният Model S се забива в бордюр с активиран автопилот. Официалното решение е, че причината е разсейването на водача и Tesla ясно предупреждават за факта, че техният автопилот не е еквивалент на управление без водач. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) е започнала повече от 36 разследвания на катастрофи на Tesla, като 23 от тези катастрофи включват смъртни случаи.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Митичния многобустерен след малко като си зобне амфетките и ще се включи рязко. Ще разобличи продажните американски съдии и ще осветли намеса на Тойота, Мерцедес и ВАГ, с цел да оклеветят наркогуруто му. Това ще го напише от 32 годишния му Голф 3, 1.9SDI, чист дизел без турбина с 53 коня, за да може без проблем да върви с преработено масло и палмова мазнина от фритюрниците на пернишките кръчми. Истински еколог и електрошоков мечтател, чака Таралесла на Драгичево за 2500 лева.
  • #4
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Бях сигурен че заядливия психопат отново ще се появи и ще започне да лъже Какво съм казал и какво не съм казвал. Хайде де цитираш кога съм казал такова нещо И кога съм твърдял нещо добро за автопилота? Защото аз мога да се самоцитирам от поне 10 теми в които казвам че никога не бих се доверил на автопилота и бих го включил само от любопитство. Това е също като лъжите ти, че някога съм твърдял че Тесла произвежда качествени автомобили. За разлика от вас аз съм реалист, а не благотворя toyota!
  • #3
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ния многобустерен твърди че автопилота на Тесла е по добър от човека.
  • #2
    Факт ( преди 11 месеца )
    Никога няма да си купя дизел
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Много ясно, че са знаели. Наркомъск ползва електропитеците за опитни зайчета, те се трепят като пил и, а даже останалите разправят, че не е истина въпреки всички доказателства.
fallback
Последни