IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla видя от BMW: Подгряването на седалките става платено

Американският производител ще таксува клиентите си за допълнителни опции

Tesla предвижда да направи активирането на опции като подгряване на седалките и подгряване на чистачките платено, дори колата вече да има готов хардуер за въпросните опции. Подобна концепция за пръв път бе въведена от BMW за някои американски клиенти на марката. Сега промяната беше открита в кода за актуализацията 2023.38.8 от известния хакер на Tesla Грийн в X – бивш Twitter.


Tesla Model 3


Кодът предполага, че Tesla ще включи хардуера за тези функции в колите си, като опцията за активирането им ще бъде разрешена чрез предварителна такса или абонамент.

Tesla може потенциално да намали каталожната цена на засегнатите модели, което от своя страна ще им помогне да изглеждат на пръв поглед по-привлекателни в ценово отношение различни световни пазари – като същевременно запазват производствена сложност до минимум. Истината е, че такъв тип решение на един или друг етап така и така бърка в джоба на клиента, просто по малко по-завоалиран начин.

Тази промяна вероятно ще бъде въведена с актуализирания Model 3, чиито доставки се очаква да започнат в началото на идната година.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Реално ( преди 5 месеца )
    Подгрева на седалките ти е една лепенка с реотани, която се лепи на пяната на седалката преди да се сложи тапицерията. Струва нищожни пари, а като я слагаш на всички коли по линията, си спестяваш маса производствено време (по ред причини). Разчели са си хората, че дори да не си го плати всеки, пак са напред. А ние чрез подобрения като S3XY бутоните на нашите пичове от Enhauto, можем да си ги ползваме тея функции (и не само). Така че е win-win situation.
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    През цялото време говорим за едно и също. Единствената ми забележка към статията е че това няма да стане с хардуер а със софтуер. Също така надали някой ще е разбрал от кода на софтуера на последния update някой е научил за съществуването на хардуер във вид на подгрев на седалките, който на практика се ползва от години.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Това се казва в статията, както правеха и в БМВ, ама се отказаха. То и тези ще се откажат, но без да са пробвали, онзи болен човек ще ги уволни. А за обидата, просто сутринта писах преди първото кафе, та по това време не съм за понасяне. За което се извинявам. Дано по-долу съм обяснил.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Е, да обиждам не, но не разбираш явно какво пише. Има подгрев отдавна. Как точно се предлага в самата Тесла не знам - в моята кола е копче между седалките, при Тесла, навярно е екраннен контролер, но това е само предположение. Та сега за статията - досега който имал - имал контрол на тази функция. Отиваш да си купиш нова кола и няма такава екстра вече. И питаш продавача - ама искам да ми е топло, щото карам в Канада. И чуваш - да, разбира се, ето този абонаментен план и ще има контролата... :)
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    И понеже тръгнахме да правим анализ, какво пише в статията? Има ли го или го няма този ХАРДУЕР който ще направи опцията платена? "Кодът предполага, че Tesla ще включи хардуера за тези функции в колите си" Дали пък В статията не пише че все още го няма и в бъдеще ЩЕ го добави? Ти правилно отбелязва че хардуера е нагревателя, който съществува от години. Дали не съм прав че ще добавят нов софтуер, а не хардуер, за да стане опцията платена? Освен обиди друг ТЕХНИЧЕСКИ аргумент имаш ли?
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Кое да не съм разбрал? Това ли: ." В случая, всички нагревателни и свързващите ги елементи са внедрени в автомобила още при производството й, НО НЕ СА АКТИВНИ за собственика й. А за да ги активира, трябва да даде нещо още на производителя..."Кое според тебе точно не съм разбрал? Нима не твърдиш, че досега Тесла НЕ Е ИМАЛА подгрев на седалките и дори да е имала собствениците НЕ СА МОГЛИ ДА ГО ПОЛЗВАТ? А това, че досега не го е имало, го прави НОВОСТ. И ти ли дойде да манипулираш и обиждаш?
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    До 5. Е именно де. Подгревът си е там и си работи от години. Единствено няма софтуер, който да премахне бутоните за включване и изключване на подгрева, които ще се появяват на екрана само на тези които са си платили. Да не твърдиш че досега в Тесла не е имало подгрев на седалките и това е някаква невиждана новост?
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Бъстърчо пак е станал за смях..
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Не знам дали статията е променяна или не, но все пак си пише в момента, че хардуера се намира в самата кола. Какво е хардуер - това е онова, което трябва да го пипне човешка ръка и да бъде вложено, за да го има в колата. В случая, всички нагревателни и свързващите ги елементи са внедрени в автомобила още при производството й, но не са активни за собственика й. А за да ги активира, трябва да даде нещо още на производителя...
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Дал съм ти цитата. Прочети го няколко пъти! Отговори на въпроса къде е открит хардуера? Прочети пак : "Сега промяната беше открита в кода за актуализацията 2023.38.8 от известния хакер на Tesla Грийн в X бивш Twitter."Хайде още един бонус въпрос. Какъв хардуер е необходим, за да стане възможен абонамент за сегашната безплатна опция за подгряване на седалките и чистачките ? Дали е необходим хардуер или софтуер? Кодът хардуер ли е според тебе? Бутоните за включване на подгрева хардуерни ли са