fallback

Американски съдия: В Tesla са знаели за опасния дефект на автопилота

На компанията може да бъде търсена сметказа умишлено неправомерно поведение и груба небрежност

Съдия в Щатите постанови, че са намерени „убедителни доказателства“ за това, че изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск и други мениджъри са знаели за опасни дефекти в системата за автопилот на компанията. Ройтерс съобщава, че съдия Рейд Скот от Окръжния съд на окръг Палм Бийч в американския щат Флорида е постановил следното: ищец, който съди Tesla, може да започне процес и да поиска компенсации от компанията за умишлено неправомерно поведение и груба небрежност.

„Би било разумно да се заключи, че ответникът Tesla чрез своя главен изпълнителен директор и инженери е бил напълно наясно с проблема с „автопилота“, който не успява да открие напречен трафик“, установи съдия Скот. Съобщава се, че делото във Флорида е заведено срещу Tesla след фатална катастрофа през 2019 г., при която системата за автопилот на Model 3 не успя да засече камион, пресичащ пред колата.

Стивън Банър беше убит, когато неговият Модел 3 се блъсна в камион с 18 колела, като в последствие цялата горна част на каросерията на Tesla е отрязана от удара. Съдията е постановил също и че съпругата на водача на Tesla може да спори пред съдебните заседатели и по друг казус - предупрежденията в ръководството на собственика на колата и споразумението clickwrap – електронен подпис или потвърждение на споразумение – са неадекватни.

Той също така е събрал доказателства, че Tesla „се е ангажирала с маркетингова стратегия, която обрисува продуктите като автономни“ и че публичните коментари на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск за технологията „имаха значителен ефект върху убеждението относно възможностите на продуктите“.

Като част от доказателствата се съобщава, че е цитиран видеоклип от 2016 г., показващ как Tesla се движи напълно автономно, като шофьорът седи на шофьорското място само по „правни причини“, както се посочва в отказа от отговорност на видеото. Според Ройтерс видеото онагледява, че колата се е „самоуправлявала“ в тази демонстрация. „В това видео липсва каквато и да е индикация, че видеото е само демонстрация или че тази технология в момента не съществува на пазара“, каза съдия Скот.

Съобщава се също, че според съдията катастрофата на г-н Банър е „зловещо подобна“ на друга фатална катастрофа, която се случи през 2016 г. При катастрофата през 2016 г. системата за автопилот на Tesla също не успя да открие пресичащи камиони, което доведе до смъртта на Джошуа Браун.

Професорът по право в Университета на Южна Каролина Брайънт Уокър Смит каза пред Ройтерс, че доказателствата сочат, че има „тревожни несъответствия“ между това, което ръководителите на Tesla знаят по въпроса, и това, което компанията казва в своите маркетингови послания.

Това становище отваря вратата за публичен процес, в който съдията изглежда склонен да допусне множество свидетелски показания и други доказателства, които биха могли да бъдат доста неудобни за Tesla и нейния главен изпълнителен директор“, каза той. „И сега резултатът от този процес може да бъде присъда с наказателни обезщетения.“ Тжзи неуспех за Tesla следва победата на компанията в две съдебни дела в Калифорния по-рано тази година.

В първия случай се твърди, че Model 3 на Мика Лий внезапно се е отклонил от магистрала в Лос Анджелис, докато е пътувал със 65 мили в час (104 км/ч), удряйки се в палмово дърво и избухвайки в пламъци, всичко това в рамките на няколко секунди. Според Reuters ищците твърдят, че системата за автопилот на Model 3 е била включена по това време и е причинила катастрофата, която убива г-н Лий и рани сериозно двама пътници, включително осемгодишно момче.

Освен това Tesla спечели дело срещу жителката на Лос Анджелис Джъстин Хсу, която твърдеше, че нейният Model S се забива в бордюр с активиран автопилот. Официалното решение е, че причината е разсейването на водача и Tesla ясно предупреждават за факта, че техният автопилот не е еквивалент на управление без водач. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) е започнала повече от 36 разследвания на катастрофи на Tesla, като 23 от тези катастрофи включват смъртни случаи.

fallback
  • #45
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "човек който кара кола за 3000лв,не може да разбере човек който е инвестирал 3000лв във фотоволтаици" я го цитирай това и недей да лъжеш, като вадиш думите от контекста? Никога не съм парадирал нито с автомобил, нито с пари нито с образование и винаги съм бил против това. Дали не беше нещо от сорта, че кара автомобил за 3000 лв, а дава по 5000лв за гориво, но обяснява как няма 3000лв за фотоволтаици и то не обръщение към конкретен човек? Автомобил секупува според нуждите, а не според възможнос
  • #44
    РУК ( преди 11 месеца )
    И баш ти дето размиваш всяка тема на киловати и солари, недей да ми се молиш да минаваме на автомобилна тематика!Всяка тема в която не коментираш се пише само за автомобили и по темата!Навсякъде където се намесиш с надмените си коментари темите се размиват! Скрий се някъде като не ти харесва отношението към теб! На никой няма да липсваш и ще си говорим спокойно за коли!
  • #43
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "ти отделяш над 4 часа от будното си време тук" всъщност е повече! Е и? 8 часа тук, 12 часа работа, днес имах и 3 часа шофиране, 2 часа телефонни разговори, 6 часа прекарани със семейството и около 3 часа в ютуб плюс 2 часа игри на волята. Ааа, и 1час си зареждах телефона. Проблем?
  • #42
    РУК ( преди 11 месеца )
    Обясних ти хиляди пъти!Отношението ми към теб е каквото си заслужил!Когато използваш изречения "човек който кара кола за 3000лв,не може да разбере човек който е инвестирал 3000лв във фотоволтаици" - откровено,низко и смотано заяждане с човек който нито познаваш, нито знаеш какво кара, няма как да седя и да гледам отстрани!Ти се мислиш, че си голяма работа,че си си купил 6 панела за 3000лв!!!Комплексар абсолютен!Някъде да съм тръгнал да се хваля колко пари са колите ми?! А бе комплекс!
  • #41
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Абе коляновия вал от еластична стомана ли го правеха?
  • #40
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    По математика си особено силен.Пет години по 20 % за теб е 100%.
  • #39
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Мити4ен бустер4о,а не смяташ ли че заслужаваш точно такова отношение? Каквото повикало, такова се обадило,тесларче." Цитирай? Поредната нагла лъжа.
  • #38
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    РУК, хайде върни се в който и да е спор и преброй колко обиди съм отправил към тебе и колко ти към мен и истината ще лъсне. Аз ти говоря с цифри факти и изчидления за синтетичното гориво, а ти се скъсваш да обясняваш колко съм ***, необразован, луд, санитари, хаочета, психопсти и други подобни "аргументи" Нещо за автопилота имаш ли да кажеш? Не! Абсурд, ти си за лъжата, заяждането и провокациите тук. Хайде да се връщаме на техническите понятия на автомобилна тематика, ако можете? А, дано,
  • #37
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ще ти дам само един пример.На въпроса от какво се произвежда стоманата, вместо верния отговор чу Гун,ти отговори от Желязна руда с високо съдържание на въглерод.
  • #36
    РУК ( преди 11 месеца )
    Само като ти погледна броя коментари на ден, като ти сметна времето за писане, за ровене по стари теми да търсиш чужди мнения за да ги цитираш, времето да търсиш "факти", статии, клипове ... ти отделяш над 4 часа от будното си време тук! Сигурно още толкова в други подобни сайтове и форуми! От 16-17 будни часа на ден, ти прахосваш в "доказването" си пред непознати и избиване на комплекси поне 7 часа! И считаш, че това е нормално за семеен човек?! Лудъ си та дрънкаш братчеТ!
fallback
Последни