fallback

Американски съдия: В Tesla са знаели за опасния дефект на автопилота

На компанията може да бъде търсена сметказа умишлено неправомерно поведение и груба небрежност

Съдия в Щатите постанови, че са намерени „убедителни доказателства“ за това, че изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск и други мениджъри са знаели за опасни дефекти в системата за автопилот на компанията. Ройтерс съобщава, че съдия Рейд Скот от Окръжния съд на окръг Палм Бийч в американския щат Флорида е постановил следното: ищец, който съди Tesla, може да започне процес и да поиска компенсации от компанията за умишлено неправомерно поведение и груба небрежност.

„Би било разумно да се заключи, че ответникът Tesla чрез своя главен изпълнителен директор и инженери е бил напълно наясно с проблема с „автопилота“, който не успява да открие напречен трафик“, установи съдия Скот. Съобщава се, че делото във Флорида е заведено срещу Tesla след фатална катастрофа през 2019 г., при която системата за автопилот на Model 3 не успя да засече камион, пресичащ пред колата.

Стивън Банър беше убит, когато неговият Модел 3 се блъсна в камион с 18 колела, като в последствие цялата горна част на каросерията на Tesla е отрязана от удара. Съдията е постановил също и че съпругата на водача на Tesla може да спори пред съдебните заседатели и по друг казус - предупрежденията в ръководството на собственика на колата и споразумението clickwrap – електронен подпис или потвърждение на споразумение – са неадекватни.

Той също така е събрал доказателства, че Tesla „се е ангажирала с маркетингова стратегия, която обрисува продуктите като автономни“ и че публичните коментари на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск за технологията „имаха значителен ефект върху убеждението относно възможностите на продуктите“.

Като част от доказателствата се съобщава, че е цитиран видеоклип от 2016 г., показващ как Tesla се движи напълно автономно, като шофьорът седи на шофьорското място само по „правни причини“, както се посочва в отказа от отговорност на видеото. Според Ройтерс видеото онагледява, че колата се е „самоуправлявала“ в тази демонстрация. „В това видео липсва каквато и да е индикация, че видеото е само демонстрация или че тази технология в момента не съществува на пазара“, каза съдия Скот.

Съобщава се също, че според съдията катастрофата на г-н Банър е „зловещо подобна“ на друга фатална катастрофа, която се случи през 2016 г. При катастрофата през 2016 г. системата за автопилот на Tesla също не успя да открие пресичащи камиони, което доведе до смъртта на Джошуа Браун.

Професорът по право в Университета на Южна Каролина Брайънт Уокър Смит каза пред Ройтерс, че доказателствата сочат, че има „тревожни несъответствия“ между това, което ръководителите на Tesla знаят по въпроса, и това, което компанията казва в своите маркетингови послания.

Това становище отваря вратата за публичен процес, в който съдията изглежда склонен да допусне множество свидетелски показания и други доказателства, които биха могли да бъдат доста неудобни за Tesla и нейния главен изпълнителен директор“, каза той. „И сега резултатът от този процес може да бъде присъда с наказателни обезщетения.“ Тжзи неуспех за Tesla следва победата на компанията в две съдебни дела в Калифорния по-рано тази година.

В първия случай се твърди, че Model 3 на Мика Лий внезапно се е отклонил от магистрала в Лос Анджелис, докато е пътувал със 65 мили в час (104 км/ч), удряйки се в палмово дърво и избухвайки в пламъци, всичко това в рамките на няколко секунди. Според Reuters ищците твърдят, че системата за автопилот на Model 3 е била включена по това време и е причинила катастрофата, която убива г-н Лий и рани сериозно двама пътници, включително осемгодишно момче.

Освен това Tesla спечели дело срещу жителката на Лос Анджелис Джъстин Хсу, която твърдеше, че нейният Model S се забива в бордюр с активиран автопилот. Официалното решение е, че причината е разсейването на водача и Tesla ясно предупреждават за факта, че техният автопилот не е еквивалент на управление без водач. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) е започнала повече от 36 разследвания на катастрофи на Tesla, като 23 от тези катастрофи включват смъртни случаи.

fallback
  • #55
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Прочете ли коментар 52 и 53? И понеже не съм психопат, останалите постове са отговори на зададени въпроси. Само психопатите не отговарят на въпроси, защото целта им никога не е да водят конструктивен диалог. Никакви ги няма в съседната тема която си е за ДВГ говори се за обороти и въртящ момент и е изцяло под техен контрол, защото поне трима тук са завършили висше образование със специалност ДВГ. Хайде да ги видим ще се появят ли и ще дадат ли технически обосновано мнение? Обзалагам се че НЯМА!
  • #54
    До брустера ( преди 11 месеца )
    Ти да не си написал случайно нещо по темата, вярно си енциклопедия за психиатрите.
  • #53
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ще си призная веднага след като цитирате! И обърни внимание на непризната грешка! Отдавна съм си признал грешката, че неправилно съм си превел от английски и съм използвал думата еластичност, вместо пружинен ефект за свойството на неръждаемата ламарина. Ето признавам си я за 101-ви път и ще си я призная още 150 пъти ако питаш. Ти ще си признаеш ли, че първоначално твърдеше че към желязото се добавя въглерод за да се получи стомана, А аз ти казах че производствения процес включва премахването му?
  • #52
    Гост ( преди 11 месеца )
    До 37,40 и 41.Виждам и други хора са чели бисерите на бустера.Не очаквайте да си признае грешка някога.Всезнаещ, всеможещ и винаги прав дори когато греши.
  • #51
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "... В доклада за печалбите на Tesla през октомври той сравни AI системата на електромобилите на компанията с новородено бебе в контекста на AGI. Тя трябва да разбира реалността, за да шофира, посочи Мъск." Има ли нужда от повече коментари? Бихте ли се доверили на бебе да ви кара автомобила самостоятелно без надзор и да е отговорност за живота на семейството ви?
  • #50
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Очевидно всички пишат заради сеира и личните заяждания и никой не се интересува от статиите, но Ето един цитат от статия от преди два дни, която отговоря на всичките въпроси в по темата за автопилота :Самият Мъск дава смесени сигнали относно появата на т. нар. общ изкуствен интелект (AGI). При представянето на xAI той заявява, че е съгласен с футуриста Рей Кърцвейл, че AGI вероятно ще се появи около 2029 г., плюс-минус една година. В доклада за печалбите на Tesla през октомври той сравни AI си
  • #49
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Вече е нов ден, пия си кафето и се чудя някой ще пише ли по темата или този форум вече се е превърнал в искрено и лично? "Стивън Банър беше убит, когато неговият Модел 3 се блъсна в камион с 18 колела, като в последствие цялата горна част на каросерията на Tesla е отрязана от удара.' Как никой не обърна внимание, че обвиняват автопилота, че не бил видял напречно застанал на пътя. А шофьора Как не го е видял? Нали задължението му е да гледа пътя и да държи ръцете върху волана, за да реагира?
  • #48
    анонимен ( преди 11 месеца )
    преди години тук имаше един профил дошо някой знае ли къде е момчето
  • #47
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "И баш ти дето размиваш всяка тема на киловати и солари, недей да ми се молиш да минаваме на автомобилна тематика!Всяка тема в която не коментираш се пише само за автомобили и по темата!" Ами свиквай, че когато се говори за автомобили все по-малко ще се говори за бензин, дизел и газ и все повече за ток, smart grid, demand response, 2 way charging, балансиране на мрежата с автомобили, съхранение на възобновяема енергия в батериите им и т.н.
  • #46
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Видя ли си аргументите? Но най-вече познатите решения на собствените си проблеми? Хапчета и психиатри. А повечето ми клипове са от "дивана" - зарядна станция на Мастерхаус на фона на касова бележка от преди 5 минути, тоест съм писал, докато пазарувам, клип със същата касова белешка, докато тече ремонт на апартамента, друг клип на който се вижда че отговарям на някой в реално време докато се движа със 150. Мултитаскинг му се казва! Дори в момента чакам клиент, който закъснява! Не съм от 8 до 17.
fallback
Последни