fallback

Кои електромобили имат минимална загуба на пробег в студа?

Ново изследване анализира данните от 10 000 коли от 18 модела

Компанията за събиране на данни за електрически превозни средства Recurrent публикува резултатите от изследване за влиянието на ниските температури върху техните батерии. Проучването обхваща 10 000 електромобила от общо 18 модела, предлагани на пазара в САЩ.

Анализът показа, че средният зимен диапазон е около 70,3% от нормалния пробег, като се вземат предвид фактори като климат, терен и реални условия на шофиране. При студено време обхватът на електрическото превозно средство се намалява поради устойчивостта на химичните и физичните процеси, които протичат в батерията поради ниските температури.

В допълнение, работата на вътрешното отопление също намалява пробега заради консумацията на енергия. Съвременните електрически превозни средства обаче са оборудвани с термопомпи, които използват излишната топлина от батерията и двигателите, за да подобрят ефективността и да сведат до минимум загубата на пробег в студено време.

Данните, събрани от Recurrent, показват, че пробегът на електрическите превозни средства е намален при студено време в сравнение с „идеалните условия на шофиране“. Това, логично, води до разделение на „зимни“ и „летни“ показатели на превозните средства, които се различават от тези на EPA (Агенция за опазване на околната среда).

Интересното е, че някои електрически превозни средства показват минимална загуба на пробег в студено време. Audi E-Tron (моделни години 2021 и 2022 г.) показва едни от най-ниските спадове в пробега, като в зимни условия той е с 18% по-нисък.

Nissan Leaf (2019 г.) показа 23% намаление на обхвата при нулева температура. По-новите версии на модела обаче имат нагреватели на батериите, което ги прави по-малко чувствителни към температурни промени в сравнение с по-старите версии с пасивно термично управление.

Електромобилите на Tesla - в случая са тествани Model 3, Model Y и Model X, записват средно намаление на пробега през зимата от 24%, подчертавайки впечатляващото термично управление на марката.

fallback
  • #28
    Реално ( преди 1 година )
    Етрона целогодишно харчи колкото Игрек с каравана, 27/100 да кажем. Вместо 19 като американеца. Какво те греят тогава няколкото процента зимата?
  • #27
    РУК ( преди 1 година )
    Например ако всяка сутрин буташ дизеловия си SUV 300 коня дето харичил като ламя, до работа, нищо няма да харчи и ще е много по ефективен от всяка електричка! Хем и ще загрееш добре от бутането и няма да имаш нужда да подгряваш купето! Ето ти пример доказващ, че дизеловия ти SUV 300 коня дето харчил като ламя може да е много по ефективен от всяка електричка
  • #26
    РУК ( преди 1 година )
    Този празнодумец-теоретик пак изригна с мисъл - един час да си подгряваш купето?! Изобщо не си наясно за колко време се загрява купето на една електричка, нали?! Нито на бензин с термопомпа! Бълваш някакви тотални измислици само да си подкрепяш теориите си с "примери"! Не ти ли писна вече ?!?
  • #25
    MythBuster ( преди 1 година )
    Независимост от ползването може да падне и с повече от 50%. Например ако всяка сутрин си подгряваш по един час купето за да ходиш на работа, а пътя до там е десетина минути. Енергията за подгряване може да е два три пъти повече отколкото тази за движение и пробег от 500 да остане само 100 км - 20%.
  • #24
    Гост ( преди 1 година )
    Пробега на електрокарите спада на 50% през зимата.
  • #23
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 19."12... не че нещо, но с дизел и 62л бака 1000км се покриват - без зареждане, но караш до 120 - и за около 10ч, или с един стоп но си караш 140-150 и бих казал около 8ч. Сполделям от опит с втория случай." Не я разбираш ти антиелектрическата математика. Когато се смята разход, карат дизела по магистралата с 90 км в час с разход 4.5 на 100, но когато говорим за време за пътуване смятат със 150 километра в час с баничарката, но не знаят колко харчи, защото никога не са вдигали толкова!
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Факт ( преди 25 минути )Горивната клетка няма тези проблеми." Когато фактите говорят и боговете мълчат. Абсолютно си прав защото след изпразване на петте килограма водород в трите бутилки заредени за 75 долара, водородният автомобил няма да има никакви проблеми с изчакване за зареждане, защото въобще няма къде да зареди по този 1000 километра маршрут.
  • #21
    carpe_diem ( преди 1 година )
    И ако зимата пътувате прекалено често извънградско, и то на много далечни разстояния с висока скорост и не спирате до тоалетна, каквото и да става, не си купувайте електромобил. Във всички останали случаи вече нещата са съизмерими с ДВГ. И о, изненада, зарядната мрежа в България е супер, за разлика от доста по-богати държави в региона около нас!
  • #20
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Нашето харчи двойно на студено време на кратки разстояния в града, ама си е благинка още с включването да почне да духа топличко. Изкарвали сме го февруари извън София веднъж (не беше много студено, но нощта преди това беше падало под 0 градуса), харчеше почти като едно подобно пътуване през май месец, а не сме пестили от отопление. Та, разликата не е много голяма...
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    12... не че нещо, но с дизел и 62л бака 1000км се покриват - без зареждане, но караш до 120 - и за около 10ч, или с един стоп но си караш 140-150 и бих казал около 8ч. Сполделям от опит с втория случай.
fallback
Последни