Емблематичният шеф на японския производител на автомобили и мотоциклети Suzuki - Осаму Сузуки, е починал в сряда от лимфом на 94-годишна възраст, съобщи компанията, цитирана от Франс Прес и БТА. Той ръководи компанията над 40 години.
Харизматична личност, прочут със своята откровеност и чувство за хумор, Осаму Сузуки играе водеща роля в развитието на японската компания. Той се се присъединява към нея 1958 година, като контролира най-вече навлизането й в сегмента на леките автомобили и установяването на индийския пазар.
Роден под името Осаму Мацуда през 1930 година, бъдещият шеф се жени за Шоко Сузуки, внучка на основателя на компанията, чиято фамилия взима. Става директор на Suzuki през 1978-ма. Именно под негово ръководство компанията навлиза на кей-кар пазара. Тези малки автомобили в момента оформят 36% от продажбите в Япония. Suzuki си върна лидерската позиция в сегмента миналата година, когато изпревари сънародниците си от Daihatsu за първи път от 18 години.
Осаму Сузуки се опитва да установи партньорства с два от най-големите автомобилни производители в света - Volkswagen и General Motors, но те завършват с неуспех. Компанията му, която през 2000-та година отпразнува един век, сключи технологично партньорство с Toyota, което бе затвърдено с кръстосан обмен на акции две години по-късно.
През 2015-та година Осаму Сузуки предаде на сина си Тошихиро поста главен изпълнителен директор, преди да се откаже от други функции в компанията на следващата година, с изключение на тази на председател на съвета на директорите, която изпълнява до 2021-ва.