fallback

Кои електромобили имат минимална загуба на пробег в студа?

Ново изследване анализира данните от 10 000 коли от 18 модела

Компанията за събиране на данни за електрически превозни средства Recurrent публикува резултатите от изследване за влиянието на ниските температури върху техните батерии. Проучването обхваща 10 000 електромобила от общо 18 модела, предлагани на пазара в САЩ.

Анализът показа, че средният зимен диапазон е около 70,3% от нормалния пробег, като се вземат предвид фактори като климат, терен и реални условия на шофиране. При студено време обхватът на електрическото превозно средство се намалява поради устойчивостта на химичните и физичните процеси, които протичат в батерията поради ниските температури.

В допълнение, работата на вътрешното отопление също намалява пробега заради консумацията на енергия. Съвременните електрически превозни средства обаче са оборудвани с термопомпи, които използват излишната топлина от батерията и двигателите, за да подобрят ефективността и да сведат до минимум загубата на пробег в студено време.

Данните, събрани от Recurrent, показват, че пробегът на електрическите превозни средства е намален при студено време в сравнение с „идеалните условия на шофиране“. Това, логично, води до разделение на „зимни“ и „летни“ показатели на превозните средства, които се различават от тези на EPA (Агенция за опазване на околната среда).

Интересното е, че някои електрически превозни средства показват минимална загуба на пробег в студено време. Audi E-Tron (моделни години 2021 и 2022 г.) показва едни от най-ниските спадове в пробега, като в зимни условия той е с 18% по-нисък.

Nissan Leaf (2019 г.) показа 23% намаление на обхвата при нулева температура. По-новите версии на модела обаче имат нагреватели на батериите, което ги прави по-малко чувствителни към температурни промени в сравнение с по-старите версии с пасивно термично управление.

Електромобилите на Tesla - в случая са тествани Model 3, Model Y и Model X, записват средно намаление на пробега през зимата от 24%, подчертавайки впечатляващото термично управление на марката.

fallback
  • #18
    Факт ( преди 2 години )
    Горивната клетка няма тези проблеми.
  • #17
    MythBuster ( преди 2 години )
    До 7. "Отделно 22квч / 100 км е доста съизмеримо с разход на един 3.0 дизел. Дори и да спреш надали ще затриеш 40мин (какато в твоя пример)." Ами Тесла все пак е гаражен производител и този автомобил е лаком защото има 825 коня, а не е най-високо технологичния автомобилен производител в света, произвеждащ маломощни и икономични електромобили, чиито най добър автомобил изминава същия маршрут за 14:25 часа с 30,2kWh/100км което е средна скорост 69,4км/ч. Да се чуди човек кой лyд би купил Тесла.
  • #16
    MythBuster ( преди 2 години )
    Отговорът е очевиден
  • #15
    MythBuster ( преди 2 години )
    До 12 и 13. Ти изгледа ли клипа? Риторичен въпрос, разбира се. Отговорът е риторичен. Ако го беше изгледал нямаше да задаваш излишни въпроси защото на 2:24 минута от клипа са ти дали изминати 364 км за 3:03 часа и средна скорост 119,3 километра в час. И така спирка по спирка са ти дали средната скорост до тази точка. 112 километра в час е средната скорост за изминаване на 1000 километра с включено зареждане. 1000км/8,917ч= 112,14534км/ч. Всичко това е предавано на живо.
  • #14
    MythBuster ( преди 2 години )
    Ето че вече започна да смяташ и се съгласи с мен, че от 360 до 1 000 не били 4 пъти по 100 и от 3 до 9 не били 4 пъти по 1 час. Сега остана да се съгласиш и че единственият начин за намаляване на тези 40 мин. е увеличаване на скоростта на зареждане и нищо друго. Всичко останало са празни приказки и заяждане за запетайки. А ако се върнем на темата В статията, за изминаване на същите 1 000 км със същият автомобил при зимни условия - от 8:55 времето се покачва на 9:05 ч. +2% увеличаване на времето
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    До 8,*** и на теб ти е непозната наука. За 3.03 ч със средна скорост 112 км/ч не можеш да покриеш дистанция от 364км,а не повече от 340-345,а по-интересното етова,че до сега не съм виждал по магистрала електричка да ес движи с повече от 100-110 км/ч,което според математиката за 3 часа прави 300 -330 км.Аз с моя дизел икономичен с магистрално каране 130-135 км/ч за 3 часа ще измина 390-405 км при разход около 6л/100 и при резервоар 65 литра смятай кога ще спра за зареждане.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    До 3 ти как си ги представяш тези изминати 1000 км с електричка и 5-6 пъти да спираш за зареждане и то по минимум 15 минути. Нещо ми се види,че не ги чаткаш ич нещата.Колата ми е с резервоар стигащ да покриеш дестинацията с магистрално каране /130-135 км/ч/ без да спирам да зареждам и пак за 9 часа не мога да покрия тази дестинация,ти с елкар ще я покриеш.За разлика от теб дистанция от 1000 км съм я покривал с две спирания по 15 минути и пак за по-малко от 10 часа не може да се покрие
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Митичен, а на теб ужасно ти се отдава да си *** и да не четеш какво пишат, а да си пееш репертоара... Я като ти се отдава математиката, да ми кажеш колко е разликата между: 3:03 - 4:24 : 5.:45 - 7:14 - аз като гледам е таман 1:20 мин? Добре, ако не е през 1ч, то през 1.5ч е спирането. И е затрил 40мин, в зареждане, като е пълнил по 30-40% само. Ако пълни до 80, ще спести вероятно 1 спиране, но не и време. Ама се иска малко акъл да разбереш какво е написано...
  • #10
    MythBuster ( преди 2 години )
    Интересно защо няма toyota в класацията? Вероятно защото през зимата пробегът пада с 100% и е невъзможно да се възстанови. Според антиелектриците това било с цел да се пази батерията и затова не може да се кара зимно време. Целта била да можеш да я завещаеш на правнуците.
  • #9
    Алекс ( преди 2 години )
    Впечатляващо термично управление на ТЕСЛА.Изненада няма.Най-доброто го знаем.
fallback
Последни