fallback

Кои електромобили имат минимална загуба на пробег в студа?

Ново изследване анализира данните от 10 000 коли от 18 модела

Компанията за събиране на данни за електрически превозни средства Recurrent публикува резултатите от изследване за влиянието на ниските температури върху техните батерии. Проучването обхваща 10 000 електромобила от общо 18 модела, предлагани на пазара в САЩ.

Анализът показа, че средният зимен диапазон е около 70,3% от нормалния пробег, като се вземат предвид фактори като климат, терен и реални условия на шофиране. При студено време обхватът на електрическото превозно средство се намалява поради устойчивостта на химичните и физичните процеси, които протичат в батерията поради ниските температури.

В допълнение, работата на вътрешното отопление също намалява пробега заради консумацията на енергия. Съвременните електрически превозни средства обаче са оборудвани с термопомпи, които използват излишната топлина от батерията и двигателите, за да подобрят ефективността и да сведат до минимум загубата на пробег в студено време.

Данните, събрани от Recurrent, показват, че пробегът на електрическите превозни средства е намален при студено време в сравнение с „идеалните условия на шофиране“. Това, логично, води до разделение на „зимни“ и „летни“ показатели на превозните средства, които се различават от тези на EPA (Агенция за опазване на околната среда).

Интересното е, че някои електрически превозни средства показват минимална загуба на пробег в студено време. Audi E-Tron (моделни години 2021 и 2022 г.) показва едни от най-ниските спадове в пробега, като в зимни условия той е с 18% по-нисък.

Nissan Leaf (2019 г.) показа 23% намаление на обхвата при нулева температура. По-новите версии на модела обаче имат нагреватели на батериите, което ги прави по-малко чувствителни към температурни промени в сравнение с по-старите версии с пасивно термично управление.

Електромобилите на Tesla - в случая са тествани Model 3, Model Y и Model X, записват средно намаление на пробега през зимата от 24%, подчертавайки впечатляващото термично управление на марката.

fallback
  • #58
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ето, че отново си признаваш "Ще не ще си признава че единствената причина заради която 90 % от хората не си купуват електромобил е ИКОНОМИЧЕСКА, а не техническа."
  • #57
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,ти защо още нямаш Тесла?
  • #56
    анонимен ( преди 1 година )
    Данните са чисти като сълза. Например две от колите с най-малки батерии (Bolt и Kona) имат едни от най-големите летни и зимни пробези според графиката. Според нея, Кона може да измине >325 мили през лятото, с над 40% повече от Model Y LR! В коя вселена, бе, статистици?
  • #55
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 55. Браво, имаш Напредък вече си схванал половината, Сега остана да разбереш защо ми е по-лесно да продам хладилник на ескимос който има пари, отколкото какъвто и да е автомобил за 100 000 лв независимо от задвижването. Той обаче продължава да твърди че неговия автомобил за 10 000 лв е 100 пъти по-добър от който и да е автомобил за 100 000 лв. Ще не ще си признава че единствената причина заради която 90 % от хората не си купуват електромобил е икономическа, а не техническа.
  • #54
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен,примерите ти будят само смях.Щом нямаш пет лева за интернет,значи няма да имаш 100000 лева за електричка.На ескимос хладилник не му трябва,те си живеят в хладилник.
  • #53
    MythBuster ( преди 1 година )
    По-лесно е да продадеш хладилник на ескимос, защото може да ти го плати. Дали бих тръгнал да продавам на някой каквото и да било, ако знам че няма излишни 5 лв да си доплати към мобилния план за достатъчно интернет за да може да гледа YouTube? Напротив използвам те като инструмент, за да задаваш въпросите на които на останалите им е неудобно да зададат, като в същото време тренирам за разговори с отровни клиенти/опонент. Ти си опитното зайче което им издава начина на мислене, който за мен е чужд
  • #52
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е именно де, тези които зареждат колкото може, зареждат веднъж на три седмици и за тях това е проклятие от твоя гледна точка въпреки че ти зареждаш три пъти по-често по желание. Значи сам си причиняваш божието наказание три пъти по-често от нормалното . Ето и още една твоя лична черта - мазохизъм. Защо си го причиняваш по собствена воля? Този бич божий зареждането? Защо бе чадо? Защо четири пъти месечно, вместо да свършиш тази работа еднократно за 5 минути? Удоволствие ли ти причинява?
  • #51
    Гост ( преди 1 година )
    Многоникови бустер4о,не успя да продадеш Тесла на Турбо,сега аз ли съм наред?
  • #50
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен бустер4о,а дано разбеш,ама надали.Разликата е личния избор.При електрокара няма личен избор,ще караш колкото може.Нямам 100 к. лева излишни в момента.
  • #49
    Гост ( преди 1 година )
    Бих си покрил ипотеката за кредита на тристайния апартамент с гараж.Провери колко струва един апартамент в района на квартал Чайка и пак си помисли дали ще си купя електрокар.Ти защо влагаш в имоти, мити4ен?Защо не си купиш една Тесла ами се стискаш?Давай купи си и пести от ток.После ще използваш батериите за съхранение на ток.
fallback
Последни