fallback

Кои електромобили имат минимална загуба на пробег в студа?

Ново изследване анализира данните от 10 000 коли от 18 модела

Компанията за събиране на данни за електрически превозни средства Recurrent публикува резултатите от изследване за влиянието на ниските температури върху техните батерии. Проучването обхваща 10 000 електромобила от общо 18 модела, предлагани на пазара в САЩ.

Анализът показа, че средният зимен диапазон е около 70,3% от нормалния пробег, като се вземат предвид фактори като климат, терен и реални условия на шофиране. При студено време обхватът на електрическото превозно средство се намалява поради устойчивостта на химичните и физичните процеси, които протичат в батерията поради ниските температури.

В допълнение, работата на вътрешното отопление също намалява пробега заради консумацията на енергия. Съвременните електрически превозни средства обаче са оборудвани с термопомпи, които използват излишната топлина от батерията и двигателите, за да подобрят ефективността и да сведат до минимум загубата на пробег в студено време.

Данните, събрани от Recurrent, показват, че пробегът на електрическите превозни средства е намален при студено време в сравнение с „идеалните условия на шофиране“. Това, логично, води до разделение на „зимни“ и „летни“ показатели на превозните средства, които се различават от тези на EPA (Агенция за опазване на околната среда).

Интересното е, че някои електрически превозни средства показват минимална загуба на пробег в студено време. Audi E-Tron (моделни години 2021 и 2022 г.) показва едни от най-ниските спадове в пробега, като в зимни условия той е с 18% по-нисък.

Nissan Leaf (2019 г.) показа 23% намаление на обхвата при нулева температура. По-новите версии на модела обаче имат нагреватели на батериите, което ги прави по-малко чувствителни към температурни промени в сравнение с по-старите версии с пасивно термично управление.

Електромобилите на Tesla - в случая са тествани Model 3, Model Y и Model X, записват средно намаление на пробега през зимата от 24%, подчертавайки впечатляващото термично управление на марката.

fallback
  • #38
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,а схващаш ли разликата?Аз зареждам по мое желание малко или много гориво.А електричарите зареждат за малък пробег,защо електрокара толкова си може.
  • #37
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,зареждам бензин толкова, колкото ми трябва.Защо да пълня цял резервоар и да го разнасям цял месец, като използвам колата само градско.Като тръгна на ски или пътувам в чужбина пълня догоре.
  • #36
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 34. При среден пробег 13 000 км годишно, средностатистическия електромобил ще навърти 200 000 км след 15 години. Тогава така или иначе този автомобил ще е морално остарял с този малък пробег толкова бавно зареждане и толкова огромно тегло. Но животът на батерията няма да е свършил, а ще започне вторият и живот, който ще е за съхраняване на излишната възобновяема енергия. 1 милион такива батерии в домовете на хората могат да осигурят мощността за цялата държава за няколко часа.
  • #35
    MythBuster ( преди 1 година )
    Турбо, А твоя приятел Колко процента от капацитета на резервоара пълни при всяко зареждане за 30 лв седмично? Всяка седмица пълни по 20% от капацитета на резервоара и не вижда проблем в това. На практика нищо в навиците му няма да се промени, ако (когато) премине на електромобил. Единствено ще си спести петте минути висене на бензиноколонката всяка седмица, ако има зарядна станция около работното място или покрай панелката, че от осмия етаж би било неразумно да пуска разклонителя.
  • #34
    Турбо ( преди 1 година )
    Най точни данни ще ви каже някой собственик на електричка.Ако не познавате такъв човек, прочетете в някой форум какво споделят собствениците.Използват батерията от 20 до 80%,за да се удължи живота и.При студено време,пробега пада още с 20-30%.Общо пробега може да падне и с над 50%.
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези данни може да са верни когато автомобилите са чисто нови. Но какво става когато са на 10 години и имат навъртени 200 000 километра? Ако наистина търсят екология, тогава здравината и дългият живот на автомобилите трябва да е приоритет номер 1. Защото най много емисии се отделят при производството! Само се замислете през колко процеси преминава всяка една от десетките хиляди части на автомобила.
  • #32
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Да не говорим пък за Европа, където Тесла Модел 3 се продава с пробег от 629 км. 150 мили, т.е. 240 км са едва 38% от "официалния" пробег. Пълна трагикомедия!" Дори не се усещаш коя е пълната трагикомедия - хибридите с пробег 3333км с един 50 л. резервоар при разход 1,5/100. Като тръгнеш с този хибрид на магистралата със 150 км в час разходът рязко се вдига на 8 на 100 и изминаваш 3333 км с 267 л., а с един резервоар минаваш 625 км - едва 19% от официалния пробег. Колко ли гори през зимата?
  • #31
    MythBuster ( преди 1 година )
    Лудетино, веднага ще ти отговоря. От удоволствието от цигарата е. Зимно време на минус 10 градуса е най-приятно да стоиш до автомобила и да изпушиш по една цигара за 10 минути всяка сутрин, 300 минути за месеца. Тези хора никога не биха си купили електромобил, защото зимно време трябва да си губят цели 10 минути за месец допълнително за зареждане. По време на пушенето за месец се изгарят 5 литра гориво за 15 лв, 30 дни по 30 минути подгрев на електромобил са допълнителни 15kWh за от 2 до 12лв.
  • #30
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Да не говорим пък за Европа, където Тесла Модел 3 се продава с пробег от 629 км. 150 мили, т.е. 240 км са едва 38% от "официалния" пробег. Пълна трагикомедия!
  • #29
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Значи Тесла Модел 3 в студа има пробег към 150 мили, при положение че Лъжлив Илон го продава като за с пробег от 333 мили, и това било "само" 24% отклонение??? Очевидно електромобилкаджиите дето ги купуват са сериозно ощетени откъм разсъдък.
fallback
Последни