Скоростта, с която се зарежда една електрическа кола, става все по-важен показател за шофьорите. Затова и автомобилните производители рекламират способностите на своите модели да се зареждат с все по-високи скорости, като някои модели на пазара могат да черпят близо 300 киловата от съвместимо зарядно устройство.
Но цифрата в киловати – колкото и впечатляваща да е в някои случаи, не разкрива цялостната картина, тъй като пробегът на едно електрическо превозно средство се влияе и от други фактори, като теглото и ефективността му. Ето защо Edmunds пое по различен път с новия си тест за зареждане на електромобили. В него 43 различни модела трябваше да дадат най-доброто от себе си, за да презаредят батериите си по отношение на добавени мили за час.
В крайна сметка се оказа, че Hyundai Ioniq 6 Limited RWD (моделна година 2024) е най-бързо зареждащият се електромобил на американския пазар днес, оглавявайки списъка с впечатляваща скорост на зареждане от 868 мили/час. Повече натрупани мили за всеки час зареждане означава по-малко време, прекарано на зарядното устройство и повече време на пътя.
На второто място се нареди Kia EV6 Wind RWD (моделна година 2022) със 769 мили/час, следван от версията със задвижване на четирите колела на Hyundai Ioniq 6 - 764 мили/час. Всъщност списъкът с топ 10 включва шест модела от портфолиото на Hyundai Motor Group, включително Genesis Electrified G80, който е на осмо място с 588 мили/час.
The definitive guide to fast-charging speeds
Най-бързо зареждащата се Tesla, според методологията на Edmunds, е Model 3 Long Range (2023 година), който постигна скорост на зареждане от 569 мили/час. Следващата Tesla в списъка е 2021 Model Y Long Range с 20-цолови джанти, който се намира на 14-та позиция с 538 мили в час. Model S Plaid (2021 година) е на 16-то място с 530 мили/час.
Porsche и Mercedes-Benz успяха да влязат в списъка с топ 10 с Taycan 4S (2020 година), който е на четвърта позиция с 690 мили/час, докато EQS 450+ си осигури седмо място с 593 мили/час.
В случая изчислението за мили на час за зареждане се извършва чрез разделяне на средната мощност на зареждане (в киловати) на тестваната от Edmunds стойност на потреблението (киловатчаса, използвани за всеки сто изминати мили, или kWh/100 мили) и след това резултатът се умножи по 100 за достигане на показателя мили/час единици.