fallback

Кои електромобили се зареждат най-бързо?

Hyundai и Kia са лидери, Tesla едва успява да попадне в Топ 10

Скоростта, с която се зарежда една електрическа кола, става все по-важен показател за шофьорите. Затова и автомобилните производители рекламират способностите на своите модели да се зареждат с все по-високи скорости, като някои модели на пазара могат да черпят близо 300 киловата от съвместимо зарядно устройство.

Но цифрата в киловати – колкото и впечатляваща да е в някои случаи, не разкрива цялостната картина, тъй като пробегът на едно електрическо превозно средство се влияе и от други фактори, като теглото и ефективността му. Ето защо Edmunds пое по различен път с новия си тест за зареждане на електромобили. В него 43 различни модела трябваше да дадат най-доброто от себе си, за да презаредят батериите си по отношение на добавени мили за час.

В крайна сметка се оказа, че Hyundai Ioniq 6 Limited RWD (моделна година 2024) е най-бързо зареждащият се електромобил на американския пазар днес, оглавявайки списъка с впечатляваща скорост на зареждане от 868 мили/час. Повече натрупани мили за всеки час зареждане означава по-малко време, прекарано на зарядното устройство и повече време на пътя.

На второто място се нареди Kia EV6 Wind RWD (моделна година 2022) със 769 мили/час, следван от версията със задвижване на четирите колела на Hyundai Ioniq 6 - 764 мили/час. Всъщност списъкът с топ 10 включва шест модела от портфолиото на Hyundai Motor Group, включително Genesis Electrified G80, който е на осмо място с 588 мили/час.

The definitive guide to fast-charging speeds

Най-бързо зареждащата се Tesla, според методологията на Edmunds, е Model 3 Long Range (2023 година), който постигна скорост на зареждане от 569 мили/час. Следващата Tesla в списъка е 2021 Model Y Long Range с 20-цолови джанти, който се намира на 14-та позиция с 538 мили в час. Model S Plaid (2021 година) е на 16-то място с 530 мили/час.

Porsche и Mercedes-Benz успяха да влязат в списъка с топ 10 с Taycan 4S (2020 година), който е на четвърта позиция с 690 мили/час, докато EQS 450+ си осигури седмо място с 593 мили/час.

В случая изчислението за мили на час за зареждане се извършва чрез разделяне на средната мощност на зареждане (в киловати) на тестваната от Edmunds стойност на потреблението (киловатчаса, използвани за всеки сто изминати мили, или kWh/100 мили) и след това резултатът се умножи по 100 за достигане на показателя мили/час единици.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Имат 800 волта да, засега Порше/Етронйа и Киа/Хюндай, но в БГ такава зарядна станция няма, няма и да има. Освен това само илитерати се радват на бързо зареждане, който не иска да си убива батерията зарежда в гаража.
  • #15
    Бакшиша ( преди 10 месеца )
    Бустере митични,досега електрическо такси не съм видял в България.Говоря ти не само за такситата а за хилядите шофьори на камиони,автобуси,бусове и пикапи,които с това си вадят хляба.Тези хора ще работят ли или ще пикаят по зарядните.
  • #14
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 11. С твоя начин на разбиране, съвсем скоро ще се ровиш в сайтовете за ретро автомобили за да не слушаш за електрически АВТОМОБИЛИ. Хайде да си помислиш колко пъти си казал на жена ти или детето подай ми мобилния телефон? Или пък да си помислиш дали има лента в фотоапарата за да снимаш? Кога последно си купи вестник за да прочетеш новините? Кога последно търси някой телефон в телефонния указател? Скоро и думата електромобил ще изчезне и ще стане просто автомобил, независимо дали ти харесва
  • #13
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Бакшиш, ако имаш по 10 глокса на които се налага да спреш за 10 минути между глоксовете за зареждане за да изминеш следващите 200 км ще се оплакваш ли? Когато (Не ако) електрическите таксита станат достатъчно, на всяка таксиметрова Стоянка ще има не една а няколко зарядни станции на които ще зареждате докато си чакате клиентите, което доколкото ми е известно е повечето от работното ви време. Не ми обяснявай че шофираш в повече от 90% от времето без спиране.
  • #12
    Бакшиша ( преди 10 месеца )
    Митичен бустере,шофьорите с това си изкарват хляба,с шофиране.Не със често спиране на всяка зарядна.
  • #11
    от #8 до MythBuster ( преди 10 месеца )
    Г-н MythBuster-ов, повтарям: направете си отделен сайт да си обсъждате мъките покрай недоразумението. Този тук се нарича АВТО Медия, не ЕЛ Медия. Вече твоите доводи сме ги чели предостатъчно, но ти не искаш да разбереш нашите. Времето, прекарано по бензиностанциите / зарядните, е загубено (независимо дали съм И гладен, И ми се ходи до тоалетната), защото е по принуда. Радостта е там, за където си тръгнал, а при нас и от самото шофиране на ДВГ така, че доводите ти са повече от несъстоятелни.
  • #10
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    И нещо си объркал реда. Ти казваш на компа къде ще спреш за зареждане или за къде си тръгнал, А той само ти казва с колко процента ще стигнеш до там със заряда който имаш, за да прецениш дали и колко да заредиш. А при наличие на повече зарядни станции отколкото бензиностанции по най-дългия масов маршрут в България от София до морето не знам в какви филми се вкараш за да търсиш и смяташ. Като видиш, че тока намалява спираш зареждаш за 10 минути и продължаваш, като на бензиностанция, но по-често.
  • #9
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Това всичкото щеше да има някакъв практически смисъл, ако ти беше жизнено необходимо да изминеш тези 1300 км без да спираш и/или по пътя няма къде да заредиш. Твоя случай такъв ли е? Знам, знам, ти си от онези които карат по два резервоара на денонощие и нямат повече от 5 мин да спрат. За щастие останалите 99,9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9% от населението Не шофираме по този начин и нямаме такива нужди. Мога да се обзаложа че за всеки средно 1300 км, автомобилът ти стои минимум 130 часа неподвижен.
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Зареждам за 5 мин. бензиновия + газовия за 1 300 км напред на която бензиностанция си искам (т.е. не се налага да планирам и да спирам принудително, където ми каже комп.-а), без да "кондиционирам" резервоара, без да внимавам да не падне под 10%, без да изключвам пистолета, като мина 80%, без да се налага да плащам с карта, без да ми пука дали работят климатика, радиото и дали прозорците са отворени... Хайде за недоразумението "електрокар" да си направите отделен, "модерен", "технологичен" сайт.
  • #7
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 6. Статията и статистиката може наистина да се поръчани от hyundai, в което няма нищо лошо, но ми изглежда напълно реална и данните са полезни. Обърни внимание, че става въпрос за зареждане от 10 до 80%, а не за максимална скорост на зареждане и възможност за най-бързо изминаване на дълги разстояния. Тук за Тесла модел 3 са дали 569 мили за час, което е скорост на зареждане около 900 км/ч . Ако си обърнал внимание, когато скоростта падне под 1000 км/ч Бьорн обикновено се мръщи и си тръгва.
fallback
Последни